OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din roll innefattar att ansvara för arkiv och diarieföring, uppdatera i kalendern för pastoratet, ta emot bokningar av dop, vigslar och begravningar, samt expeditionstjänstgöring.
Du är ett viktigt ”ansikte utåt” och du bidrar på så sätt till att ge en förtroendefull och positiv bild av Svenska kyrkan.
Förutom expeditionsservice, bokningar och administrationen av kyrkliga handlingar kommer du även att biträda i annonseringsarbetet. Alla uppgifter gör du i nära samarbete med kollegorna i vårt pastorat.
Din profil:
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, gärna inom administration. Ett krav är att du har god kunskap om arkiv och diariehantering, antingen genom utbildning (t.ex. i arkiv- och informationsvetenskap A och B) eller genom arbetserfarenhet.
Du bör ha goda erfarenheter av Office-paketet och behärska svenska i tal och skrift.
För att klara av och trivas i rollen bör du även ha ett par års erfarenhet av administrativt arbete.
Stor vikt kommer dock läggas på dina personliga egenskaper. Där ser vi att du är noggrann, positiv, serviceinriktad, lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i nya uppgifter.
Anställningen är i två år.
Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och att du delar kyrkans värderingar.