Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Fastighetsavdelningen arbetar främst med kommunens egenägda och externt inhyrda bostäder och lokaler.

Fastighetsavdelningen ansvarar för att bygga och förvalta de fastigheter där kommunen har egen verksamhet eller som har annat strategiskt värde. Vi förvaltar över 200 objekt om ca 290 000 kvm lokaler åt kommunens verksamheter.

Fastighetsavdelningen verkar som beställare och representant från kommunens sida. Vi är idag ca 35 medarbetare som arbetar med projekt, förvaltande, drift, underhåll, teknisk rondering, brandskydd mm.

Arbetsuppgifter
Rollen kommer vara en central länk i Fastighetsavdelningen tillsammans med våra förvaltarteam. Tjänsten innebär främst att bistå förvaltarna i det dagliga arbetet. Du kommer att vara i kontakt med hyresgäster/kunder, fastighetstekniker, förvaltare och ekonomi- och hyresadministratörer. Utöver detta kommer du att få ta ansvar för allmänna kontorsgöromål. Vi jobbar i tre förvaltarteam med en förvaltningsassistent i varje team.

Tjänsten är ett vikariat med möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter:

- Kundservice för nya och befintliga kunder
- Delta i drift- och underhållsplanering tillsammans med övriga teamet
- Ansvara för dokumentation, digitalisering och administration
- Ta fram hyresofferter och utkast till hyresavtal
- Kontering, granskning och uppföljning av leverantörsfakturor
- Avräkning av debiterbara hyrestillägg samt övriga vidarefaktureringar
- Delta i avdelningens budget och prognosarbete
- Bevaka serviceavtal och myndighetsbesiktningar
- Ta fram underlag till ärenden och rapporter

Kvalifikationer

Relevant utbildning och yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning och fastighetsekonomi. Av yrkeserfarenhet behöver du ha tidigare dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Arbetet ställer krav på att du har god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.

B-körkort krävs.

Utöver krav om tidigare yrkeserfarenhet, så är det en fördel om du har kunskap och erfarenhet av att arbeta i systemen Raindance, Pythagoras och Dedu.

Även dina personliga egenskaper och förmågor är av vikt för att lyckas i rollen som förvaltningsassistent. Vi ser gärna att du visar på att du är självgående, initiativrik och kvalitetsmedveten. Du har lätt för att kommunicera med människor och som person är du noggrann, serviceinriktad och trivs i kontakten med andra människor. 

Arbetstid/varaktighet
Vikariat, 100% tom höst/vinter 2022.

Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt
Fredrik Sörling, Fastighetschef, telefon: 0410-73 32 06

Louise Nielsen, Biträdande Fastighetschef, telefon: 0410-73 47 32

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2021-04-15 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024