Förvaltningsassistent

Arbetsbeskrivning

AOV:2015:86


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Arbetsuppgifter
Arbete och välfärdsförvaltningen är inne i ett utvecklings- och förbättringsarbete som bl.a. innefattar våra administrativa processer och rutiner. För att skapa tydliga förutsättningar för detta förändringsarbete söker vi nu en förvaltningsassistent under ett år med ev. förlängning.

Utvecklingsarbetet innefattar våra administrativa rutiner och processer i såväl, registratur, arkiv, personal- och nämndadministration. Arbetet ska bedrivas i nära samarbete med övriga verksamheter i förvaltningen.
I rollen som förvaltningsassistent arbetar du bl.a. med registrering av handlingar, arkivfrågor, nämndadministration, hantering av personalakter, att ge administrativt stöd till chefer och övriga inom arbetsområdet förekommande uppgifter.

Kvalifikation
Vi söker dig med minst 3 årig gymnasieutbildning med inriktning mot kontor, administration, ekonomi alternativt annan utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Högskoleutbildning inom området kan vara meriterande. Du har också några års relevant yrkeserfarenhet och kännedom om de lagar som styr verksamheten.
Tjänsten kräver att du är serviceinriktad, självgående och noggrann och att du har förmåga att strukturera ditt arbete. I arbetet som förvaltningsassistent har du mycket kontakt med olika funktioner inom kommunen, du behöver därför vara kommunikativ och behärska svenska i tal och skrift, ha hög social kompetens och vara bra på att samarbeta.
God förståelse för verksamheten som bedrivs i förvaltningen och en förmåga att se helheten är viktiga i arbetet som förvaltningsassistent.
Arbetet kräver att du har goda datorkunskaper.

Anställningsvillkor
Projektanställning ett år med tillträde snarast, 100 %.

För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, verksamhetschef, 044-13 62 15
Emma Krüger, enhetschef ekonomi och administration, 044-13 60 65

För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickeldal, VISION, 044-13 48 83
Lena Hagerman, SSR, 044-13 69 96

Sista ansökningsdatum
2015-08-10

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta Sektion Rekrytering på 044-13 50 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 13 juli 2015

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


22 november 2024

Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024