OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du hyresgästkontakter? Har du ett eget driv och gillar du problemlösning? Då är du kanske den vi söker till vårt förvaltningsteam på Varbergs Bostad.
Varbergs Bostads AB är Varbergs största hyresvärd med 5 400 lägenheter. Varbergs Bostad är en aktiv samhällsaktör och har som mål att de kommande åren bygga 1 400 nya hyresrätter i Varberg. Vår värdegrund – mod, ansvar och delaktighet – är en ledstjärna för på den resa vi står inför och den spännande utveckling som pågår.
Förvaltningsavdelningen befinner sig i en spännande utvecklingsfas med huvudfokus på att optimera arbetssätt, drift och skötsel av våra fastigheter samt ökad lönsamhet. Som ett led i detta har Varbergs Bostad flyttat felanmälan till förvaltningsavdelningen och söker därför en förvaltningsassistent till felanmälan.
Vi ser oss som ett lag - Team Varbergs Bostad. I laget finns specialister på olika positioner och alla är lika viktiga. Vi spelar bra tillsammans, uppmuntrar varandra och hjälps åt. Och vi trivs med det vi gör. Då blir också resultatet bra, så som att vi i flera undersökningar får toppbetyg av hyresgästerna. Bakom detta ligger ett lagarbete där varje spelare är en nyckelspelare. Ett lagarbete som präglas av mod, ansvar och delaktighet.
ARBETSUPPGIFTERNA
Som förvaltningsassistent blir du en del av felanmälan, vars huvudsakliga arbetsuppgifter innebär hyresgästkontakter och administration. Du kommer vara företagets ansikte utåt när det gäller felanmälningar och du kommer vara den som våra hyresgäster kommer i kontakt med när de gör felanmälningar. Utöver det kommer du även stötta förvaltningsassistenterna, fastighetsförvaltarna och fastighetscheferna med följande arbetsuppgifter:
- Kontakt med hyresgäster och entreprenörer
- Lägenhetsbesiktningar
- Nyckelhantering
- Renoveringar i lägenheter gällande HLU och tillval
- Hantera fakturor
DIN PROFIL
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst gymnasieutbildning, samt erfarenhet av arbete med kundkontakter från exempelvis kundtjänst. Vi ser att du har arbetat i fastighetsbranschen inom teknisk fastighetsskötsel och har erfarenhet av att ta emot och hantera felanmälningar. Du trivs med omväxlande och varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har även förmågan att identifiera vad som behöver göras och tar ansvar för genomförandet på ett strukturerat, analytiskt och noggrant sätt. Som person är du serviceinriktad, tycker om att arbeta med människor, har hög social kompetens och ett positivt förhållningssätt. Förmågan att lyssna, vara flexibel och kommunicera på ett korrekt och sakligt sätt, är viktiga egenskaper för att kunna ge våra kunder bästa möjliga service.
Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig så väl i tal som skrift. Du har även goda kunskaper i engelska språket.
Du behöver ha B-körkort och tillgång till egen bil då arbetet kräver att man inom denna tjänst behöver infinna sig på olika platser med kort varsel.
Läs mer om oss på www.varbergsbostad.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fastighetsutvecklingschef Catharina Jonsson
0340-69 75 14
Förvaltningschef Hans-Emil Lundquist
0340-69 75 53
Kontaktperson för frågor kring Traineeprogrammet Roger Wahlberg, programledare
0346-886002, 0725-231555