OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionshuvudstaden Vänersborg är belägen vid Vänerns sydspets och har cirka 37 000 invånare. Fina och centrumnära badstränder gör det möjligt att på lunchrasten ta sig ett dopp i Sveriges största sjö. Det är enkelt att pendla hit! Från västkusten tar du dig hit på 20 minuter och från Göteborg når du Vänersborg på 50 minuter.
Välkommen till socialförvaltningens administrativa avdelning och ett omväxlande arbete som förvaltningsassistent!
Socialförvaltningen ansvarar för verksamheterna vård och omsorg, omsorg om funktionshindrade, individ- och familjeomsorg samt arbetsmarknadsavdelningen.
Som stöd och resurs för våra verksamheter finns den administrativa avdelningen där du kommer att ingå. Inom avdelningen finns förvaltningsassistenter, ekonomiassistent, förvaltningssekreterare, avgiftshandläggare, ekonomer, utredare, handikappkonsulent och personalsekreterare.
Arbetsuppgifter:
Tjänsten innebär varierande administrativa arbetsuppgifter inom bl.a. funktionerna ekonomi, kansli och personal. Arbetet bedrivs både självständigt och i team.
Du ska ha gymnasieutbildning inom ekonomi, administration eller annan motsvarande utbildning. Du ska ha goda datakunskaper, gärna i Officepaketet. En viktig förutsättning för tjänsten är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i svenska språket.
Vi söker dig som är en god administratör, har en positiv inställning och känsla för att ge god service. För oss är det viktigt att du har en bra samarbetsförmåga, är noggrann, ansvarstagande och flexibel.
Kommunen arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
För mer information är du välkommen att kontakta administrativ chef Christer Sundsmyr, tfn 0521-72 10 08, från och med 2015-08-10.
Varaktighet: Tillsvidare