Förvaltningsassistent

Arbetsbeskrivning

Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad på riktigt hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang!
Till vårt fastighetsbestånd i Luleå söker vi en förvaltningsassistent som vill vidareutvecklas inom fastighetsförvaltning.
Din Roll
Som förvaltningsassistent har du en roll med ett varierat innehåll, många kontaktytor både internt och externt. Din huvuduppgift är främst att hantera de olika administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning. Några av de arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat att vara bostadshyresgästers kontaktperson i olika frågor kring boendet, förmedla information, ansvara för vissa delar av uthyrnings-processen, bistå i hyresgästen tillval. I ansvarsområdena ingår även löpande arbete med såväl intäkts- som kostnadssidan för fastigheterna, för att uppnå optimal totalavkastning. Du har daglig kommunikation med hyresgäster för att bistå dem att lösa problem och svara på frågor som uppstår i deras vardag. Du ingår i ett team med förvaltare och uthyrare och fastighetstekniker och rapporterar till fastighetschefen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Fakturahantering för exempelvis besiktning, underleverantörer mm
Parkeringsuthyrning
Support av tillval för hyresgäst
Bistå förvaltaren med störningar, administrativa uppgifter, avhysningar/uppsägningar, driva mindre projekt
Boendefrågor, felanmälan, störningar och rondering

Vem är du?
Du som söker har minst 2 årig utbildning till fastighetsförvaltare eller högskoleutbildning med inriktning fastighet såsom fastighetsekonom eller energiingenjör alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är viktigt att du är prestigelös och ser positivt på att få ta itu med varierande uppgifter och att du kan fatta egna beslut med gott omdöme. Att ha ett bra kundbemötande, en serviceinriktad läggning och att vara ansvarstagande och ordningsam är mycket viktiga egenskaper för denna roll. Tidigare erfarenhet från affärssystemet Vitec eller fastighetsbranschen är meriterande. Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter att få utvecklas och utveckla för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se

Kontaktpersoner på detta företaget

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 3 december 2021

Besöksadress

Storgatan Östersund
None

Postadress

83100
2380, 83100

Liknande jobb


Förvaltningskoordinator - föräldravikariat

23 december 2024

22 november 2024