Förvaltningsassistent

Arbetsbeskrivning

Jönköpings pastorat består av Kristina-Ljungarums församling och Sofia-Järstorps församling. I pastoratet ingår bl. a. 10 kyrkor, tre förskolor, kansli och sex kyrkogårdar. Totalt har pastoratet ca 150 anställda.

I Jönköpings pastorat lever vi efter att alla är välkomna! Detta återspeglas i alla våra möten med människor.

Förvaltningsassistent 100 %
Som förvaltningsassistent ingår du i pastoratets administrativa enhet, kyrkoförvaltningen. Enheten är placerad i Klockaregården bredvid Kristine kyrka i centrala Jönköping. Kyrkoförvaltningens uppdrag är att leverera stöd och service till de olika enheterna, såväl tjänstemän som förtroendevalda. Uppdrag är att ge stöd och service till våra kärnverksamheter, församlingsverksamheterna samt begravningsverksamheten

Jönköpings pastorat, med ca 150 medarbetare, består av två församlingar med totalt nio distriktskyrkor, en samarbetskyrka, tre förskolor och en kyrkogårdsförvaltning. Vi bedriver även verksamhet inom högskolan, skolorna i vårt pastorat, häktet och sjukhuset. Vi erbjuder också familjerådgivning.
Vår vision är ? ett gott liv för alla? och våra värderingar är ?kärlek, respekt och stödjande för varandra?.

Arbetet innebär
Att arbeta som förvaltningsassistent innebär att du har viktig servicefunktion i att serva och stötta såväl organisationens anställda, som våra förtroendevalda. Du blir på så sätt en person som många vänder sig till. Då det är du som är sekreterare i kyrkoråd, kyrkogårdsutskott samt kyrkofullmäktige ansvarar du för att hela ärendekedjan fungerar och flyter. Det kan vara allt från att boka lokal till att skicka ut kallelser och följa upp eventuella beslut från de olika instanserna. I tjänsten ingår även andra administrativa arbetsuppgifter samt arkivering och viss diarieföring. Arbetet innebär stort egenansvar och driv där du arbetar i många olika miljöer och sammanhang.

Vi söker dig
? som har utbildning inom administration och arbetserfarenhet inom liknande områden, gärna från förvaltning
? du har mycket god förmåga att skriva protokoll, är strukturerad och gillar att ha ordning och reda
? som kan arbeta självständigt, men även är bra på att samarbeta med andra och kan verka i många olika miljöer och sammanhang
? som arbetar problemlösningsorienterat, är uthållig och färdigställer uppgifter på utsatt tid
? som är positiv, prestigelös och serviceinriktad
? som behärskar svenska mycket väl i tal och skrift
? har goda kunskaper i Officepaketet
? det är positivt om du har god kännedom om kyrkans organisation och funktion
? vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar vår tro och våra värderingar.

Vi trivs på jobbet
Som arbetsplats är kyrkoförvaltningen dynamisk och inspirerande. Vi vill vara en arbetsplats där goda idéer och nyfikenhet uppmuntras. Genom lyhördhet och tillit för medarbetarnas kompetenser vill vi tillsammans skapa förutsättningar för att vår verksamhet ska utvecklas och uppskattas av dem i vår omgivning.

Arbetstid
Heltid 100 %. I tjänsten ingår kvällstjänstgöring, då sammanträden är förlagda till kvällstid.
Upplysningar
För mer information om tjänsten kontakta HR chef Maria Blomdahl tfn 036-30 35 09
Facklig representant Vision, Helena Fyhr ? Abrahamsson tfn 070-862 46 31

Referens; Dnr JP2016-47/31
Ansök här via extern webb senast 6 juni.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsledande Komminister Kjell Danfors
036-303555
Församlingspedagog Kristina Jonson
036-303544
Förskolechef Anna Knutsson
036-
Arbetsledande komminister Richard Thörn
036-313541
Kyrkogårdschef Magnus Berggren
036-303508
Kyrkorådets ordförande Bengt Olsson
0735000081
Kyrkoherde Hans Boeryd
036-303549
HR Chef Maria Blomdahl
036-303509
Arbetsledande komminister Martin Alhqvist
036-303591
Förskolechef Anna Knutsson
036-313520

Sammanfattning

Besöksadress

Östra Storgatan 45
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 november 2024

Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024