Förvaltningsassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Tjänsten är organisatoriskt underställd socialchef och du skall arbeta med de förekommande administrativa uppgifterna inom socialförvaltningens verksamhetsområde. Underlag för statistik, rapporter, utredningar samt förvaltningens ekonomiska redovisningar och budgetarbete. Diarieföring, fakturahantering, avgiftsadministration, nämndssekreterare samt vissa arbetsuppgifter rörande serveringstillstånd, faderskap och förmedlingsmedel. Du kommer även att ha kontakt med våra besökare genom telefon eller vid besök på socialkontoret vid tidsbokning o. dyl

Kvalifikationer
Önskvärda kvalifikationer är administrativ utbildning samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, sekreterar- samt kanslifunktion. Kunskaper och utbildning i ekonomi. Du bör ha goda datakunskaper, ex datakörkort och officepaketet, samt intresse och vana att möta och arbeta med såväl med människor som med administration. God vana att arbeta självständigt samt givetvis ha lätt för att samarbeta och ta hand om både telefon och personliga kontakter. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Övrigt: Kommunen eftersträvar en jämnare könsfördelning och ser därför gärna manliga sökanden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arjeplog Kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 september 2007
  • Ansök senast: 30 september 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010