OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunkontoret Kansliet söker: FÖRVALTNINGSASSISTENT Ref.nr: 07-02 Omfattning: Heltid Anställningstyp: Föräldraledighetsvikariat t.o.m. 2008-04-10 Tillträde: Så snart som möjligt Placering: Kommunkontorets kansli (Rådhuset, Stortorget 7) Arbetsuppgifter: Sköta kommunfullmäktiges kansli vilket omfattar att sammanställa handlingar inför sammanträden, skriva kommunfullmäktiges protokoll samt expediera dess beslut.Ansvara för kommunens förtroendemannaregister och sammanställa underlag för arvodesutbetalningar.Självständigt sköta kommunfullmäktiges valberedning, vara ställföreträdare för kommunens registrator och ersättare för kommundirektörens sekreterare.Kvalifikationer: Lägst gymnasieutbildning, mycket goda kunskaper i svenska språket, kunskaper i engelska och goda datakunskaper främst i Microsoft Office.Erfarenheter av kvalificerat sekreterararbete, gärna från liknande verksamhet.Arbetet kräver stor noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt.Dessutom krävs goda kunskaper i kommunalt regelverk.I Lunds kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet.Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Henriksson, kommundirektör
046-35 59 20
Nås via kommunens växel
046-35 50 00
Louise Giljam, Transearch
0723-242326
HR-direktör Karin Odhnoff
046-35 53 25
Helena Aghed, HR-utvecklingschef
046-35 53 08
Rekryteringskonsult SJR in Scandinavia Magnus Mellborg
040-66 55 100
Lönechef Maria Olderius
046-359 53 55
Enhetschef Jesper Svensson
046-359 4737
Arkivarie Matthias Lindgren
046-35 59 46
Biträdande kommundirektör Carin Hillåker
046-359 50 12