Förvaltningsassistent med kundfokus Rikshem

Arbetsbeskrivning

Till vårt fastighetsbestånd med samhällsfastigheter i Uppsala och Sigtuna/Märsta söker vi nu en förvaltningsassistent med fokus på kundkontakt. Vi erbjuder möjligheten att få vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande fastighetsbolag samt vara delaktig i uppbyggnaden av vår nya organisation för våra samhällsfastigheter!
Din roll
Som förvaltningsassistent har du en roll med ett varierat innehåll, många kontaktytor både internt och externt. Din huvuduppgift blir att löpande ha kontakt med hyresgäster, verksamheter och entreprenörer för uppföljning av ärenden och avtal samt hantera olika administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning.
Arbetsuppgifterna som ingår i rollen är bland annat:
vara ett stöd i olika frågor som kan uppkomma inom fastighetsförvaltning & uppföljning
vara hyresgästers kontaktperson i olika frågor
förmedla information internt och externt
hantera förvaltningsadministration och fakturering

Du ingår i ett team med fastighetsförvaltare, teknisk förvaltare och rapporterar till fastighetschefen. Arbetet utförs främst från vårt kontor i Märsta men även ibland från kontoret i Uppsala.
Vem är du?
Du som söker har:
minst 2-årig utbildning till fastighetsförvaltare eller högskoleutbildning med inriktning fastighet eller liknande, alternativt tidigare erfarenhet av att arbeta med hyresgäster på ett fastighetsbolag
B-körkort
tidigare erfarenhet av service och kundkontakter

Meriterande om du har:
tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen samt kunskap om lokalhyresavtal
förståelse för fastighetsekonomi och erfarenhet av fakturering
tidigare erfarenhet från affärssystemet Vitec

Vi söker dig som är prestigelös, ser positivt på att få ta itu med varierande uppgifter och som kan fatta egna beslut med gott omdöme. Att ha ett bra kundbemötande, en serviceinriktad läggning och att vara ansvarstagande och ordningsam är mycket viktiga egenskaper för denna roll. Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden ENA - Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande. För dig som har drivkraft och engagemang finns stora möjligheter att utvecklas och utveckla. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner. Vi har fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?
Ansök via www.rikshem.se/ledigajobb så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. För frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterande chef David Stockman via mejl, david.stockman@rikshem.se
Om Rikshem
Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad på riktigt hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2023
  • Ansök senast: 9 mars 2023

Liknande jobb


Förvaltningskoordinator - föräldravikariat

23 december 2024

22 november 2024