OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som dessutom befinner sig i en stark tillväxtfas? Är du en inspirerande, positiv lagspelare med tidigare erfarenhet från Fastighetsbranschen? Till Rikshems kontor i Nacka söker vi nu dig som vill ta dig an en utmaning utöver det vanliga!
Om tjänsten
Som Förvaltningsassistent på Rikshem kommer du i nära samarbete med dina kollegor, bestående av Förvaltare, Teknisk Förvaltare och Fastighetschef att ansvara för att säkerställa en väl fungerande förvaltning. Fastighetsbeståndet i Nacka består av samhällsfastigheter, mestadels skolor, men även äldreboende.
Rollen är bred och har ett varierat innehåll med många kontaktytor både internt och externt. Din huvuduppgift blir att hantera de olika administrativa uppgifter som förekommer inom en fastighetsförvaltning. Arbetsuppgifterna som ingår i rollen är bland annat att vara hyresgästers kontaktperson i olika frågor kring fastigheterna, förmedla information, ansvara för vissa delar av förvaltningsprocessen med fokus på administration.
I rollen ingår b la ansvar för: Ta emot, hantera och följa upp inkommande felanmälningar från hyresgäst.
Tillsammans med Teknisk Förvaltare utföra viss avläsning i fastigheterna med tillhörande hantering av statistik.
Hantera administrativa uppgifter där ansvar för beställningar, nyhetsbrev till hyresgäster samt enklare avtalshantering ingår.
Tjänsten utgår från Rikshems trevliga kontor vid Nacka forum och du rapporterar till Fastighetschef.
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som antingen har en två-årig utbildning till fastighetsförvaltare eller högskoleutbildning med inriktning fastighet såsom fastighetsekonom, energi-ingenjör och vill fortsätta din karriär i fastighetsbranschen hos Rikshem. Alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet genom arbete, kanske arbetar du idag i en för tjänsten relevant roll och är redo att ta nästa steg.
Det är av stor vikt att du har en hög administrativ förmåga och likaså digital kompetens.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med Vitec är det ett stort plus. Det är viktigt att du är prestigelös och ser positivt på att få ta itu med varierande uppgifter och att du kan fatta egna beslut med gott omdöme. Att ha ett bra kundbemötande, en serviceinriktad läggning och att vara ansvarstagande och ordningsam är mycket viktiga egenskaper för denna roll.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter att få utvecklas och utveckla för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Rikshem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Välkommen in med din ansökan!