OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.
Ditt uppdrag hos oss
Som förvaltningsassistent kommer du vara en viktig del av förvaltningsteamet. Vårt team består av en förvaltare, två förvaltningsassistenter och fastighetstekniker, vilka du kommer jobba väldigt nära. Hos oss är det ett högt tempo och ingen dag är den andre lik men för att du ska få en känsla av vad du söker till kan en vanlig dag bjuda på följande uppgifter:
- Uthyrning av bostäder, garage och P-platser samt förråd
- Administrera uppsägningar, utföra lägenhetsbesiktningar
- Enklare störningar
- Fakturahantering
- Svara på våra hyresgästers frågor kring sitt boende
- Övrig kontorsadministration
- Bemanna receptionen
En annan betydelsefull arbetsuppgift är att arbeta förebyggande med trygghetsfrågor och ha en bra kommunikation med våra hyresgäster.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
- en högskoleförberedande gymnasieutbildning
- goda kunskaper i samtliga delar i Officepaketet och har en nyfikenhet och ett intresse för att utvecklas i den digitala miljön.
- goda kunskaper i såväl svenska som engelska
- B-körkort
Har du arbetat i en liknande roll tidigare eller har du en eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning, ekonomi, juridik eller kommunikation ser vi det som meriterande.
Din roll är otroligt viktig då du är den person som bostadssökande och hyresgäster först möter vid kontakten med Uppsalahem. Därför tror vi att du är en kommunikativ person som älskar att skapa nya relationer. Du söker ett sammanhang där du får utmana dig själv och bidra till att skapa en kultur där fortsatt utveckling är vägen framåt. Då tempot är högt och du jobbar med flera uppgifter samtidigt ser vi att du har sinne för ordning, är strukturerad och snabbt kan växla mellan arbetsuppgifter. Som du säkert förstår är det viktigt för oss att få in en person som har rätt driv och inställning.
Din arbetsplats
Vid vårt södra distriktet arbetar närmare 40 personer och du rapporterar till förvaltningschef Therese Berg. Vi värnar om att ha en bra balans mellan jobb och privatliv vilket är en förutsättning för att vi ska kunna skapa välmående och högpresterande team.
Vi erbjuder bra förmåner för våra anställda - bland annat ett generöst friskvårdserbjudande, lunchsubvention och timbank.
Om anställningen
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Mån-fre 08.00-17.00
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Södra distriktet (https://xn--karrir-fua.uppsalahem.se/locations/distrikt-sodra)
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta fastighetschef Therese Berg, therese.berg@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-06-08.
Vi ser fram emot att höra från dig!