OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Växjö kyrkogårds- och fastighetsförvaltning är en del av Svenska kyrkan Växjö, förvaltningen ansvarar för huvudmannens alla uppgifter rörande begravningsverksamheten samt förvaltningen av samtliga fastigheter. Totalt omfattas 39 kyrkor och kapell, ett 120 tal övriga anläggningar samt 43 kyrkogårdar varav 36 fortfarande är i bruk.
Inom Kyrkogårds- och fastighetsförvaltningen är vi 51 fastanställda, 24 säsongsanställda under perioden april till november samt ca 32 ferieanställda under perioden juni till augusti. Kyrkogårdsförvaltningen är idag organiserad med en Kyrkogårds- och fastighetschef, landskapsingenjör, planeringsingenjör, arbetschef samt fem administratörer och tre fastighetsingenjörer.
Verksamheten omfattar huvudmannens uppgifter som gravadministration, vård och förvaltning av anläggningar, medling och service till allmänheten samt krematorium. I verksamheten finns en verkstadsavdelning samt en transportavdelning som ansvarar för intern service/transport och gravgrävning. Fastighetsförvaltningen ansvar för drift och underhåll av samtliga fastigheter och anläggningar.
Vi söker nu en förvaltningsassistent 100%, vikariat till 2021-05-31
Arbetsuppgifter
Vi ansvarar för att registrera och utfärda handlingar om gravrättsupplåtelser, gravsättningar och gravskötselavtal samt förlängning eller återlämnande av gravrätter. Vi administrerar och handlägger postlista, diarier samt arkiv mm. I arbetet ingår upprättande av kostnadsförslag samt ta emot beställningar för arbeten på gravplatser och utfärda erforderlig arbetsorder.
En naturlig del är att svara för allmän information i frågor gällande gravplatser, gravskötsel, gravrätt och ge råd och hjälp till allmänheten.
Vikarietjänsten kommer att utformas i samverkan med övrig administrativ personal på förvaltningen. Du förväntas medverka till att utveckla vår dagliga verksamhet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant administrativ utbildning, högskoleutbildning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete.
Du är flexibel med förmåga till god planering både i det dagliga arbetet, men självklart även för den totala verksamheten. Du har lätt för att lära nytt och kan arbeta självständig och vi ser gärna att du vill utveckla dina kunskaper inom yrkesområdet. Som person skapar du förtroende hos både kunder och medarbetare och har en god samarbetsförmåga. Ditt arbetssätt är strukturerat och du motiveras av att styra mot våra högt ställda mål kring service, säkerhet, kvalitet, miljö och ekonomi. Personlig lämplighet
Tillsättning: omgående enligt överenskommelse
Rekrytering kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart du har möjlighet. Välkommen med din ansökan