OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningsassistent till Åmåls församling!
Vikariat föräldraledighet – 8 månader
Du har avslutad gymnasieexamen och erfarenhet av administration.
I arbetsuppgifterna ingår expeditionsarbete på vår församlingsexpedition i Åmåls församlingshem, diarieföring, registrering och sekreterarfunktion i våra beslutande organ. God datorvana av att arbeta med olika IT-system är nödvändigt.
Vi vill att du är:
- bekväm med att arbeta med människor
- strukturerad och tycker om att hålla ordning.
- van att uttrycka dig i tal och skrift
- medlem i Svenska kyrkan och dela kyrkans tro och värderingar.
Heltid.
Vikariat för vår förvaltningsassistent som är föräldraledig till 2022-03-31. Tillträde efter överenskommelse i augusti 2021.
Vi vill ha din ansökan ställd till Åmåls församling, senast 29 juni till: amal.ansokan@svenskakyrkan.se
Välkommen med din ansökan!
Upplysningar:
Marit Langaard, kanslichef, 0532-60 78 81
Lotta Cohén, kyrkoherde 0532-60 78 84
Christina Stake, förvaltningsassistent 0532-60 78 69
Kontaktpersoner på detta företaget
Kyrkogårds- och fastighetschef Cecilia Hidén
0532-60 73 36
KR ordf. Rune Freiholtz
070-312 69 07
Kyrkoherde Lotta Cohén
0532607884