OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rimforsa församling finns i det natursköna Kindabygden 30 minuter från Linköping med goda kommunikationer! Vi finns i Rimforsa församlingsgård vid infarten till Rimforsa tätort. Där sker det mesta av verksamheten men också i våra fem kyrkor på landet, Tjärstad, Kättilstad, nya och gamla Hägerstad och Oppeby kyrkor där också kyrkogårdarna finns. Vi är ett litet men härligt arbetslag på 13 personer som arbetar med församlingsarbete och begravningsverksamhet. Rimforsa församling är i ett spännande skeende med energi och framtidstro och vi har ett gott samarbete mellan personal, aktiva församlingsbor och förtroendevalda. Vi söker nu dig som vill vara en del av detta och arbeta fram en administration av hög kvalité.
FÖRVALTNINGSASSISTENT/KOORDINATOR
Vill du ha varierande administrativa arbetsuppgifter?
Är du självständig, serviceminded och noggrann?
Har du erfarenhet av att arbeta i olika IT-system?
Då är du välkommen till oss!
Som förvaltningsassistent/koordinator får du en bred roll med stor variation av arbetsuppgifter.
Du ansvarar för administrationen på begravningssidan. Det innebär bland annat:
• Handläggning av gravärenden (gravplatser, gravskötsel och gravrätter).
• Hantering av askor av avlidna och gravstensregistrering.
• Kontakt med anhöriga, myndigheter, begravningsbyråer, gravstenstillverkare m. fl.
• Kontakt med vaktmästarna på samtliga kyrkogårdar kring gravärenden och skötsel av gravar.
• Arkiv- och diarieföring och viss fakturering.
• Budgetarbete i samråd med kyrkogårdsföreståndare, fastighetsansvarig och kyrkoherde
• Ansvar för församlingens IT-system och kommunikation
• Viss mötesadministration
• Samarbete med övrig administrativ personal vid semester
Du får en viktig roll i kommunikation och service, både internt och externt. Externt har du mycket kontakt med våra församlingsbor för att ge allmän information och råd i frågor gällande gravplatser, gravskötsel och gravrätt. Internt är du en viktig kugge i hjulet när det gäller samarbetet med vaktmästarna, kyrkogårdsföreståndaren, fastighetschefen och användningen av våra IT-system.
Din arbetsplats är i Rimforsa på vår pastorsexpedition. Du blir en del av församlingens arbetslag på 15 personer. Kyrkoherden blir din närmaste chef.
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och minst fem års erfarenhet som administratör. Har du ytterligare påbyggnadsutbildning är det en merit. För tjänsten krävs hög datavana med kunskap om Microsoft 365. Har du dessutom erfarenhet av våra kyrkliga IT-system är det givetvis ett plus. Du hanterar svenska språket utmärkt i både tal och skrift. Självklart trivs du med att ge service, vara flexibel och noggrann. Du är en god administratör som trivs med att ta ansvar och har ett strukturerat och självständigt arbetssätt. Som person har du lätt för att skapa förtroende hos både församlingsbor och medarbetare och kan hålla en hög servicegrad även vid stressade tillfällen. Du motiveras av att leverera hög kvalitet och vill utveckla dina kunskaper inom yrkesområdet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar.
Tillträde enligt överenskommelse. Tillgång till körkort och bil krävs.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kyrkoherde Sara Olofsson på 0494–210 01 eller vår rekryteringskonsult Louise Giljam på 0723-24 23 26.
Välkommen att sända dina ansökningshandlingar, CV och personligt brev, senast den 3 december 2023 via länken nedan.