OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Betalningar, Ekonomi och affärer, Förvaltningsavdelningen
Är du en erfaren ekonomiadministratör? Vill du arbeta i en organisation med intressanta arbetsuppgifter och många kontaktytor? Då kan du vara vår nästa medarbetare! Regeringskansliet erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med spännande utvecklingsmöjligheter och en kultur som präglas av samarbete och professionalitet
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Inom Förvaltningsavdelningen hanteras bland annat ekonomi-, IT-, HR-, kommunikations- och säkerhetsfrågor. Enheten Ekonomi- och affärer ansvarar för Regeringskansliets betalningar, ekonomiska redovisning och årsredovisning samt de centrala stödsystemen för ekonomiadministration och inköpsprocess. Enheten ansvarar också för operativt och strategiskt inköp.
Sektionen Betalningar söker nu en ekonomiadministratör för en tillsvidareanställning. Som ekonomiadministratör kommer du i huvudsak att arbeta i ekonomisystemet Unit4 ERP, med upplägg och korrigering/ändring av leverantörer för hela Regeringskansliets räkning. Det innefattar både svenska och utländska leverantörer och innebär att genomföra olika slags kontroller för att säkerställa att leverantörerna blir korrekt upplagda.
Ett annat arbetsområde som ingår i befattningen är felsökning, hantering och rättning av leverantörsfakturor som avvisats i fakturahanteringssystemet Proceedo. Syftet är bl.a. att upprätthålla ett smidigt flöde så att fakturorna kommer vidare och kan hanteras av rätt mottagare inom Regeringskansliet. I rollen ingår att löpande hantera ärenden som inkommer till funktionsbrevlåda. Därtill ingår posthantering och att bidra i andra på enheten förekommande arbetsuppgifter.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomiområdet, eller annan utbildning kombinerat med för befattningen relevant arbetslivserfarenhet. Du har aktuell erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration, liknande de arbetsuppgifter som är relevanta för tjänsten, och har aktuell erfarenhet av arbete i systemen Unit4 ERP (Agresso) och Proceedo. Du bör också ha kunskap om regelverk inom området moms, samt kunskap i Officepaketet Har du erfarenhet från ekonomiadministrativt arbete inom Regeringskansliet anser vi det meriterande.
Dina egenskaper
För att passa och trivas i rollen tror vi att du som söker är lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Du ska kunna ge service på alla nivåer, samt ha bra samarbetsförmåga och ha lätt för att skapa goda kontakter med olika intressenter, såsom de departement eller enheter som du arbetar med. Du uttrycker dig dessutom väl på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid din erfarenhet i kombination med dina personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten avser en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Per Apelgren som är sektionschef, på 08-405 42 42. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 september 2024.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35