Förvaltningschef

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Växjöbostäder AB är, genom fusionering av två kommunala bostadsbolag, ett nybildat bolag och ett av de 15 största fastighetsbolagen inom allmännyttan i Sverige. Bokfört värde på vårt fastighetsbestånd är 3,1 miljarder kronor och vi beräknar omsätta 380 miljoner kronor 2014.

Arbetsbeskrivning

Rollen som Förvaltningschef på Växjöbostäder är nyinrättad vilket innebär att du kommer att vara ansvarig för att utarbeta och implementera nya rutiner, processer och systemstöd.

Som Förvaltningschef leder och planerar du avdelningens arbete utifrån beslutade servicenivåer. Genom god struktur och ständiga förbättringar av avdelningens processer och rutiner strävar du efter att optimera driftsnettot för Växjöbostäders fastigheter.

Du får ansvar för en beställarorganisation som ansvarar för felavhjälpande reparationer avflyttningsbesiktningar samt tillsyn och skötsel av fastigheterna. Andra ansvarsområden är upprättande av förvaltningsplaner och övriga styrande dokument.

Du kommer även att vara övergripande ansvarig för ett digitalt ärendehanteringssystemet och besiktningsmodul.

Du har personalansvar för Områdesansvariga och Besiktningsmän som samtliga direktrapporterar till dig.Du i din tur rapporterar till Fastighetschefen och ingår i Fastighetsavdelningens ledningsgrupp.

Vem är du?
Du har en akademisk utbildning som fastighetsekonom eller motsvarande och flerårig arbetslivserfarenhet av fastighetsförvaltning. Gärna från privata fastighetsbolag och från verksamheter med driftsnettoansvar.

Du har dokumenterade resultat från tidigare anställningar och även dokumenterad erfarenhet av verksamhetsstyrning med stöd av tidrapporteringssystem.

Du har tidigare haft budget- och kostnadsansvar och erfarenhet av organisationsutveckling.
Du har även erfarenhet av processorienterad verksamhet och arbete med ständiga förbättringar enligt Lean, Six Sigma eller liknande. Erfarenhet av Avtal för fastighetsförvaltning (Aff) är meriterande.

Andra sidor vi värdesätter är att du är processorienterad, ständigt strävar efter förbättringar och att du arbetar självständigt och har förmågan att fatta beslut.

Som chef och ledare klarar du av att kommunicera på ett tydligt sätt samtidigt som du utövar ett entusiasmerande ledarskap. Du har lätt för samarbete med många olika aktörer. Som person är du engagerad, självgående och affärsmässig. Du är kundorienterad, med hög känsla för service och kvalitet. Du är en person som tar initiativ till förbättringar och levererar i utsatt tid.

Kontaktperson

För mer information om tjänsten eller din ansökan vänligen kontakta Experis rekryteringskonsult Sara Williamsson på telefon 0470-745582. Urval sker löpande så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 23 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024