OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!
Kan du tänka dig att arbeta i ett företag där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är viktigt? På HSB Sydost erbjuder vi ett stimulerande arbete i en utvecklingsorienterad verksamhet. Nu söker vi en förvaltningschef med placering i Växjö, Kalmar eller Karlskrona.
Arbetsuppgifter
I rollen som förvaltningschef har du ett övergripande ansvar för teknisk och administrativ/ekonomisk förvaltning samt fastighetsutveckling. Du har en central roll i den utvecklingsresa som pågår inom HSB Sydost med syfte att bibehålla och stärka förtroendet hos kunder och medlemmar. Våra kunder är främst bostadsrättsföreningar kopplade till HSB Sydost men även andra fastighetsägare.
I rollen som förvaltningschef har du personalansvar för tre verksamhetschefer som i sin tur leder och fördelar arbetet för affärsområdets ca 100 medarbetare. I det vardagliga arbetet ansvarar du för att skapa ett arbetsklimat präglat av engagemang och motivation. Tillsammans med din omgivning driver du verksamheten och stärker samarbetet inom densamma.
Via ett coachande och tydligt ledarskap får du människor att jobba tillsammans och inspirera till att ta ansvar för att uppnå kort- och långsiktiga mål gällande effektivitet, lönsamhet samt att stärka HSB:s roll i ett hållbart samhälle. Eftersom HSB Sydost har kontor runt om i Kronoberg, Kalmar och Blekinge län förväntas du vara rörlig i tjänsten.
Kvalifikationer
Vi söker dig med dokumenterad ledarerfarenhet och gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen. Din utbildningsbakgrund är troligtvis akademisk eller så har du likvärdiga kunskaper förvärvade på annat sätt. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder, medlemmar och externa aktörer, vilket ställer höga krav på service och bemötande.
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
- Mångårig erfarenhet från fastighetsbranschen.
- Gedigen ledarskapserfarenhet
- Relevant akademisk examen eller motsvarande
- B-körkort
Personliga egenskaper
Som person är du resultatinriktad, kvalitetsmedveten och innovativ. Du är effektiv och drivande samtidigt som du är lyhörd och har ett coachande förhållningssätt som lyfter människor i din omgivning. Inom HSB Sydost är mötet med kunden, samarbete med övriga kollegor och andra kontakter viktigt. Vi söker dig med hög social kompetens som har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Du är duktig på att sätta kunden i fokus, lyssna av deras behov och uppfylla högt ställda förväntningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.
Varaktighet:
Tillsvidare.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2022-10-16. Löpande urval kommer ske under perioden för annonsering, så tveka inte med att skicka in din ansökan snarast. HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mårten Lindberg, VD, 010-451 31 82.
Gustav Stensson Bohman, HR-chef, 010-451 31 78.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson