OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningschef till Göingehem
På Göingehem arbetar du i ett mindre kommunalt bolag med familjär stämning. Här får du möjlighet att utveckla Göingehems förvaltningsorganisation samtidigt som du arbetar nära verksamheten. Låter det intressant? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
Om tjänsten
Göingehem söker nu sin nästa stjärna till tjänsten som förvaltningschef. Du får en central roll i organisationen där du har inflytande och möjlighet att påverka. Det pågår många spännande projekt hos Göingehem, både i underhåll av det äldre fastighetsbeståndet samt planering och uppförande av nya bostäder.
Göingehem äger och förvaltar cirka 1 500 lägenheter i områdena Broby. Glimåkra, Hanaskog, Immeln, Knislinge och Sibbhult, dessa är även de områden du kommer verka i. Du utgår från Sibbhult. Ett nytt kommunhus ska uppföras i Broby och när det står klart flyttas Göingehems kontor dit.
I rollen som förvaltningschef ingår du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till vd.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara ansvarig för förvaltningsorganisationen som består av två delar, fastighetsreparationer och utemiljö. Enheten har elva medarbetare som du har personalansvar för. Dina arbetsuppgifter kommer vara både operativa och strategiska.
Leda, planera, styra och utveckla enhetens verksamhet.
Ansvara för budget, prognos och resultat för enheten.
Upprätta underhålls-, investerings- samt verksamhetsplan.
Ansvara för genomförande av mindre underhållsprojekt (genomförs av entreprenörer).
Underhålla kontakten med entreprenörer.
Vara ytterst ansvarig för att myndighetskrav efterlevs.
Ansvara för förvaltning av kommersiella lokaler och vara ytterst ansvarig för att felanmälan, underhåll och reparationer för både lokaler och bostäder fungerar väl.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av att arbeta på bostadssidan som fastighetsförvaltare, fastighetsingenjör eller motsvarande. Du har god kunskap och förståelse om fastigheter och dess teknik samt ekonomi. Vidare ser vi att du har god erfarenhet som ledare och känner dig trygg i en ledande roll.
Idag pågår ett arbete med att bygga upp och kontinuerlig utveckla arbetet i fastighetssystemet Vitec. Du förväntas därmed ha erfarenhet av att vara en del av utvecklingen vad gäller digitala lösningar och kommer vara en naturlig ledare i förvaltningsorganisationen för att föra arbetet framåt.
Vidare har du:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller fastighet.
Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
B-körkort och tillgång till egen bil.
Det är meriterande om du har kunskap om utemiljö och om du arbetat i ett allmännyttigt bolag. Utbildning inom fastighetsekonomi samt vana från att arbeta i fastighetssystemet Vitec är önskvärt.
Personliga egenskaper
I denna rekrytering kommer stor vikt läggas på dina personliga egenskaper. I rollen som förvaltningschef är det viktigt att du har en affärsmässig och ekonomisk förståelse och att du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och organiserat sätt. I din kommunikation är du tydlig, såväl muntligt som skriftligt och din samarbetsförmåga är mycket god. Du är en närvarande och engagerad ledare och du känner dig trygg i ledarrollen.
Göingehem erbjuder
Göingehem är just nu och de närmsta tio åren i en omfattande utvecklingsfas där de förnyar sitt fastighetsbestånd. Målet är att modernisera beståndet och flytta genomsnittsåldern på fastigheterna 20 år framåt i tiden. Det kräver en alert förvaltningsorganisation som ständigt värderar läget. Göingehems erbjudande är att vara en viktig del av denna utveckling och ständigt bidra till att utveckla både organisation, arbetssätt och vässa förvaltningen ytterligare. Bolaget arbetar med ett delegerat ansvar där både chefer och medarbetare kan utvecklas. Göingehem värderar arbetsmiljö och delaktighet högt.
Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som förvaltningschef passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar Göingehem med Fasticon. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Caroline Lyngen på caroline.lyngen@fasticon.se.
Sista ansökningsdatum är den 15 november.
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att fokus är på de kompetenser som krävs i den aktuella tjänsten och organisationen. Därför kommer du i första steget av processen få besvara ett antal urvalsfrågor i samband med att du söker tjänsten. Därefter kan du få genomgå arbetspsykologiska tester, besvara ett digitalt frågeformulär med kompetensbaserade frågor, intervjuas kompetensbaserat av Fasticon samt bjudas in till intervju hos arbetsgivaren. Dessutom genomförs alltid en bakgrundskontroll innan anställning.
Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm och Göteborg. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.