Förvaltningschef inom Vård- och omsorgsförvaltningen till Älvdalens kommun

Förvaltningschef inom Vård- och omsorgsförvaltningen till Älvdalens kommun

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv. Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.

Vård- och omsorgsförvaltningen har ett övergripande ansvar för vård och omsorg till äldre, personer med funktionsnedsättning men också i att erbjuda stöd, rådgivning och insatser till barn, unga och vuxna. Verksamheten ansvarar för myndighetsutövning gällande biståndsbedömning, familjerätt, adoption samt för integration och arbetsmarknadsfrågor. Inom Älvdalens kommun bedrivs fyra äldreboenden, hemsjukvård och hemtjänst. Förvaltningen regleras via socialtjänstlagen, hälso- och sjukvårdslagen samt Lagen om stöd och service.

Vill du arbeta i en kommun där du får chansen att vara med och påverka vård- och omsorgsförvaltningens utveckling i Älvdalens kommun? Nu söker vi en engagerad Förvaltningschef!

Dina arbetsuppgifter
Som Förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen har du ett övergripande ansvar där du leder, driver och utvecklar verksamheten i en framåtsträvande riktning. Du har ekonomi- och budgetansvar inom området och medverkar aktivt i kommunens ledningsgrupp samt krisledningsorganisation. Du är ett operativt stöd för chefer och arbetar långsiktigt med strategin för kompetensförsörjning inom förvaltningens område.

I dina arbetsuppgifter ingår att leda verksamheterna så att lagstiftning, policydokument och riktlinjer efterlevs inom fastlagda ramar och politiska direktiv. Du arbetar nära både kommunstyrelsen och kommundirektören i en organisation med korta beslutsvägar.

Hos oss på Älvdalens kommun finns stora möjligheter att påverka kommunens utveckling i stort. Här möts du av engagerade och närvarande politiker och en kompetent organisation med en stark vilja att lyckas med det gemensamma uppdraget.

Din profil
Vi söker dig som har relevant utbildning på universitets- eller högskolenivå och erfarenhet av att leda större organisationer inom något av våra fokusområden. Du har tidigare erfarenhet av system som Procapita och Lifecare. Vi ser gärna en sjukvårdsbakgrund och/eller erfarenhet från offentlig sektor.

Som person är du strukturerad, tydlig och vill vara med och driva utvecklingen av vård- och omsorgsförvaltningen i Älvdalen. Du är trygg och stabil i din yrkesroll, har en positiv inställning och är förtroendeingivande. Vidare ser vi en kreativ person med ett lösningsorienterat synsätt där du söker nya vägar för att utveckla vår kommun både inom ditt eget ansvarsområde och som medlem i kommunledningen.

B-körkort är ett krav. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Älvdalska eller sydsamiska är meriterande.

Hos oss på Älvdalens kommun får du chansen att vara med i utvecklingen av vår kommun i kombination med en aktiv fritid i vacker natur. Varmt välkommen med din intresseanmälan!


Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Erica Sundin, tel 0733-512 760.

Välkommen med din ansökan via www.clockworkpersonal.se/lediga-jobb senast den 16 Januari 2022. För ytterligare information om Älvdalens kommun besök gärna www.alvdalen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marit Sandgren
0733-512729
Marit Sandgren
0733-512729
Patrik Eriksson
0733512749
Patrik Eriksson

Marit Sandgren
073-351 27 29
Patrik Eriksson
073-351 27 49
Marit Sandgren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Mora AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

Kyrkogatan 1, Mora
None

Postadress

Kyrkogatan 1
Mora, 79230

Liknande jobb


Chef förvaltningsenheten

Chef förvaltningsenheten

20 december 2024

Biträdande förvaltningschef

Biträdande förvaltningschef

20 december 2024