OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Albèr Fastigheter ingår i en grupp familjeägda fastighetsbolag med stark förankring i Värmland. Vi hyr ut egenägda bostäder och lokaler i Karlstad, Kristinehamn, Säffle och Hammarö. Vi har även en verksamhetsgren i Stockholm samt flera underbolag som arbetar med vidareutveckling av fastigheter och nyproduktion av bostäder.
Vi har haft en stabil tillväxt sedan starten 1993. I dag är Albèr den största privatägda fastighetskoncernen i Värmland. Vår målsättning är att vara en trygg, lokal hyresvärd med en långsiktig investering i våra fastigheter.
Förvaltningschef till Albèr Fastigheter i Karlstad
Som Förvaltningschef hos oss har du det övergripande ansvaret för förvaltningen av bolagets fastigheter. I denna roll förväntas du utveckla processer och effektivisera arbetssätt med strävan att uppnå bolagets verksamhetsmål. I rollen kommer du att arbeta både operativt och strategiskt och säkerställa förvaltning, drift och underhåll. Tjänsten är en utökning där du rapporterar direkt till VD och har fem direktrapporterande personer under dig.
I rollen ingår:
• Budget- och resultatansvar.
• Leda och fördela arbete för fem medarbetare samt externa underleverantörer.
• Arbeta för och säkerställa en hög kundnöjdhet.
• Implementering av processhanteringsprogram och förankra det i organisationen.
• Arbeta för att Albèr Fastigheter ska vara hållbara över tid och hålla en hög kvalité.
• Ansvara för att arbetsmiljökrav och tekniska myndighetskrav uppfylls.
• Tillsammans med ägarna verka för att uppfylla bolagsplan och mål.
• Hyresförhandlingar
Rollen utgår från kontoret på Kasernhöjden och rapporterar till VD.
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har:
• Flerårig erfarenhet från en liknande roll.
• Vana av att leda intern personal samt externa underleverantörer.
• En bakgrund inom fastighetsförvaltning där du genom fler roller skaffat dig en bred kompetens inom förvaltning med kunskap i både hyres- och fastighetsjuridiska frågor såsom fastighetsteknik/avtalsjuridik.
• Erfarenhet av att jobba i något av de större Processhanteringsverktygen/Affärssystemen inom området.
• Förmågan att arbeta uthålligt och metodiskt framåt.
Vi ser gärna att du har en för tjänsten relevant akademisk utbildning alternativt har du erhållit motsvarande kompetens genom arbete. God förmåga att uttrycka dig i svenska både i tal såsom i skrift är ett krav.
Vi lägger stort värde vid personliga egenskaper och söker i första hand dig som:
• Är en trygg och kommunikativ ledare som med ett prestigelöst förhållningsätt leder och utvecklar dina medarbetare.
• Är en ansvarstagande, lyhörd och lösningsorienterad lagspelare med god samarbetsförmåga samt förmåga att kommunicera med olika personer på olika nivåer och i skilda sammanhang.
• Har ett stort kundfokus, tänker helhet och trivs som bäst i en förvaltande roll där du bidrar till att skapa trygghet, glädje och motivation!
Är du personen vi söker? Sista ansökningsdag är den 10 mars men urval sker löpande och tjänsten kommer tillsättas så fort vi har hittat rätt person, så vänta inte med din ansökan. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sofia Graflund, 070-423 34 23, sofia.graflund@qtym.se
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.