Arbetsbeskrivning
Är du en driven, engagerad och trygg ledare med en bakgrund inom fastighetsförvaltning som lockas av möjligheten att ta ett nästa steg i din karriär? Värdesätter du kvalitet, hög servicegrad och har ett stort intresse för att driva utveckling?
Missa inte möjligheten att bli en del av SKB, en långsiktig och stabil fastighetsägare där man med gemensam kraft utvecklar hållbart boende och en levande stad för alla.
Om tjänsten
I rollen som Förvaltningschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla förvaltningsorganisationen om cirka 90 medarbetare framåt i det dagliga arbetet, såväl strategiskt såsom operativt. Till din hjälp har du tre direktrapporterande chefer som i sin tur ansvarar för Förvaltare, Förvaltningsteknik samt Servicecenter. Förvaltningsorganisationen är under ständig utveckling vilket gör att en viktig del i tjänsten är att arbeta med strategisk planering och utveckling av områden såsom kundresan, hållbarhet och kommunikation står högt på agendan.
SKB är en långsiktig ägare med välskötta fastigheter och boendemedlemmar som erbjuds en hög grad av service. Som Förvaltningschef blir du ansiktet utåt där du genom ditt goda ledarskap upprätthåller nuvarande höga kundnöjdhet.
I rollen ingår att: Ansvara för budgetering, uppföljning samt ekonomisk rapportering och utveckling för fastighetsportföljen.
Utveckla och implementera strategier för långsiktig planering och investeringar.
Driva och initiera strategiska utvecklingsprojekt inom bl a trygghet, driftnetto, grön bostad avfall med mera.
Säkerställa att lagar och regler efterlevs inom fastighetsförvaltningen.
Vidareutveckla och stärka relationer med hyresgäster och andra intressenter.
Arbeta med organisationsutveckling, rekrytering och successionsplanering.
Agera som en aktiv deltagare i ledningsgrupp.
Representera SKB i styrelse för samfälligheter och aktivt arbeta med nätverkande i fastighetsägarorganisationer samt företräda och marknadsföra SKB i olika sammanhang och profilera SKB i sociala medier.
Rollen utgår ifrån SKB:s trevliga kontor i Bromma och rapporterar till VD samt är del av ledningsgrupp.
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll vill vi att du har en akademisk utbildning som civilingenjör eller liknande. Du har tidigare erfarenhet av att leda chefer samt en bakgrund inom fastighetsförvaltning och då gärna med fokus på bostäder/hyresrätter. Vidare har du höga kunskaper inom fastighetsekonomi med vana att arbeta med prognoser, investeringar och driftnetto. Vi vill att du har en god vana att hantera leverantörer och att göra upphandlingar inom förvaltning. Ett krav är ett intresse för hållbarhetsfrågor inom förvaltning och vi ser gärna att du arbetat aktivt med detta i närtid. Har du arbetat i fast 2, har en bakgrund inom kundservice samt är kunnig inom hyresjuridik är det ett stort plus. Du uttrycker dig väl i svenska i tal och skrift.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som vill verka i en nyckelposition och som har ett genuint intresse för utveckling, kundservice och samverkan. Du har en hög energi i kombination med en dos tålamod. Vi vill att du trivs i interaktionen med andra och har lätt för att skapa förtroende och kontakter. Du har en förmåga att växla mellan strategiskt, taktiskt och operativt arbete och är duktig på att delegera men även på att följa upp. Framförallt är du en uppskattad, trygg och erfaren ledare som med en pedagogisk inställning leder och utvecklar dina medarbetare.
Bekanta dig med din nya chef genom att klicka här.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar SKB med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Carolina Eskengren på 08-120 50 427. Urvalet av ansökningar och intervjuer sker löpande.
Välkommen in med din ansökan!