OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
FF Fastighetsservice erbjuder tjänster inom fastighetsförvaltning, ekonomisk förvaltning och fastighetsskötsel. Vi är ett bolag som utvecklats sedan 1976. Idag befinner sig verksamheten i en förändringsfas och står inför en spännande resa med mål och ambition att öka omsättning så väl som lönsamhet under de kommande 3-4 åren. Vi har en stark värdegrund där vi värnar om relationen till våra anställda och uppdragsgivare. På huvudkontoret i Norrköping väntar ett glatt gäng som nu vill ha en ny kollega! Är det du?
Ditt uppdrag
Nu söker vi dig som brinner för kvalitet, god service och kundnytta och som vill utvecklas i din roll som förvaltningsekonom hos oss på FF Fastighetsservice! Som förvaltningsekonom arbetar du nära våra uppdragsgivare, med en förtroendefull dialog och långsiktiga relationer. Den roll vi erbjuder idag innehåller ansvarsfulla uppdrag, goda kollegor och en personlig utveckling i din karriär!
Ditt uppdrag består av allehanda administrativa uppgifter som tillhör den ekonomiska delen av ett fastighetsägande, men också strategisk rådgivning. I dessa uppgifter ingår bland annat ansvar för löpande bokföring, administration samt årsredovisning. Det du inte kan idag, kommer du att få god stöttning av dina kollegor för att lära dig.
När du är fullärd kommer du att kunna upprätta budget och bokslut, genomföra uppföljningar och ekonomiska analyser åt våra uppdragsgivare. Du administrerar kundreskontra, leverantörsreskontra, hyres-och avgiftsreskontra, arvoden/löner, moms, skattedeklarationer och lånereskontra. Du hanterar även lägenhetsregister, överlåtelse av bostadsrätt, parkeringsköer och pantnoteringar. Övrig administration kring bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare, som tex framtagande av parkeringskontrakt ingår också.
Kvalifikationer
Vi ser att du har en bakgrund som civilekonom alternativt redovisningsekonom, gärna med minst 1-2 års erfarenhet inom löpande redovisning och ekonomiarbete. Om du också har hunnit få erfarenhet från fastighetsbranschen (bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare) och föreningsliv så är det mycket meriterande!
Som person är du noggrann, villig att lära dig nya arbetsuppgifter och gillar att utvecklas. Du har lätt för att leda dig själv och ta initiativ. Du bidrar till det sociala, är serviceminded och en god kollega. Sist men inte minst har du lätt för att skapa förtroendefulla och goda relationer med såväl kunder, samarbetspartners och kollegor, samt delar våra värderingar. Då vi kommunicerar med våra kunder dagligen, behöver du behärska svenska i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter.
Körkort krävs för tjänsten
Intresserad av att få veta mer?
Om du vill veta mer, tveka inte att höra av dig till Madelaine Lundin, Kontorschef: madelaine.lundin@ff-fastighetsservice .se eller Helene Malakow, Affärsområdeschef: helene.malakow@ff-fastighetsservice.se.
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt och den sista ansökningsdagen är den 1 Oktober 2022. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.