Förvaltningsekonom

Arbetsbeskrivning

Avesta 2020 – Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Vill du anta utmaningen och vara med och bygga det nya Avesta så är det dags att kliva på nu för nu växlar vi upp.

Besök gärna kommunens hemsida www.avesta.se. Omsorgsförvaltningen har närmare 800 anställda och en budget som omsluter ca 390 milj. kr.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kvalificerad förvaltningsekonom till omsorgsstyrelsen. Omsorgsstyrelsen ansvarar för äldreomsorg, hemsjukvård, individ och familjeomsorg samt omsorg om funktionshindrade. Din befattning är centralt placerad och ditt arbetsområde täcker hela förvaltningen. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Då arbetsuppgifterna är mångsidiga är det viktigt att kunna arbeta självständigt och strukturerat. Dina arbetsuppgifter är att bland annat att, under förvaltningschefens ledning, ansvara för omsorgsförvaltningens budgetprocess, budgetuppföljning, bokslut, löpande statistik och kalkylering. Du ska lämna stöd och service till organisationens verksamhetsansvariga och arbeta både strategiskt och operativt. Du ska vid behov utföra kvalificerade ekonomiska utredningar och på ett pedagogiskt sätt återkoppla och förklara ekonomi till omsorgsstyrelsen.



KVALIFIKATIONER
Du är en ekonom med god analytisk förmåga, som trivs att arbeta med både siffror och människor. Du har lägst högskoleexamen inom ekonomi, gärna med förvaltnings-ekonomisk inriktning eller motsvarande. Erfarenhet och god kompetens att arbeta i IT-baserade kalkyleringsprogram samt god vana att arbeta i ekonomisystem är ett krav. Erfarenhet från offentlig förvaltning och gärna från utredningsarbete är meriterande. Då tjänsten innebär kontakter med chefer och förtroendevalda på olika nivåer är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Det är av stor vikt att du är noggrann, strukturerad, utvecklingsinriktad, positiv och har en utpräglad servicekänsla. Du har god samarbetsförmåga och planeringsförmåga. Du förväntas hantera ojämn arbetsbelastning på ett bra sätt då arbetet periodvis innebär hög arbetsbelastning med deadlines enligt centrala anvisningar för att kommunens styrprocess ska fungera.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avesta kommun, Omsorgsförvaltning Avesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Arbetstid: Fötroendearbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-08-01
  • Publicerat: 7 mars 2014

Besöksadress

77481
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb


Ekonom till valnämndens kansli

Ekonom till valnämndens kansli

20 november 2024

Accounting  Specialist / SAP experienced ++

Accounting Specialist / SAP experienced ++

18 november 2024

Ekonom

Ekonom

18 november 2024

Ekonom till ekonomiavdelningen

18 november 2024