OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som förvaltningsekonom på kommunstyrelseförvaltningen så erbjuder vi en utvecklande och stimulerande roll med stort eget ansvar. Ekonomi- och inköpskontoret, som består av 18 medarbetare, är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Kontorets uppdrag är att arbeta med budget, uppföljning, upphandlingsfrågor, ekonomistyrning och redovisning och att ge stöd och rådgivning i dessa frågor till kommunens förvaltningar och kommunägda bolag.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår att ge stöd till verksamhetsansvariga avseende ekonomi frågor, till exempel löpande statistik och kalkyleringar samt ekonomisk granskning av verksamheterna. Du kommer också att arbeta operativt med ekonomifrågor på förvaltningen bland annat med månadsvisa avstämningar tillsammans med cheferna och stödja dessa i bedömningen av den ekonomiska prognosen. Du arbetar både strategiskt och operativt med frågor inom ekonomiområdet Du är med och driver frågor inom området och du ingår i ett team som företräder kommunen på ett övergripande plan. Du har en aktiv roll i ekonomi- och inköpskontorets arbete med att utveckla och effektivisera våra processer för att stödja våra verksamheter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot ekonomi. Du ska ha jobbat som ekonom eller motsvarande i några år och vi ser helst att du har erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.
Egenskaper vi ser som viktiga
- Mycket god samarbetsförmåga
- Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
- Tänker strategiskt och utvecklingsinriktat
- Är lugn och kontrollerad i stressade situationer samt uthållig.
Kommunikation är ett av våra ledord. Vi lägger stor vikt vid att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både i enskilda möten, små och stora grupper. Samt att du på ett enkelt sätt kan beskriva processer och ekonomiska sammanhang.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Hos oss arbetar 3000 superhjältar inom 200 olika yrken. Ledare och medarbetare som varje dag formar vår gemensamma framtid och bidrar till välfärden för Sandvikens 39 000 invånare.
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Kerstin Ryding
026-24 13 99
Ekonomisekreterare Kristina Rundal
026-24 16 48
Civilekonomerna Jenny Holm
026-24 11 77
VISION Tanja Elfström
026-24 11 00
JUSEK Pia Öström
026-241243