Förvaltningsekonom mot nyproduktion till Riksbyggen

Förvaltningsekonom mot nyproduktion till Riksbyggen

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonom med redovisningskunskaper och har ett intresse för fastighetsbranschen? Nu har du möjligheten att göra det på en av de stora spelarna på marknaden. Riksbyggen söker en förvaltningsekonom till deras kontor i Hammarby Sjöstad. Du kommer bli en del av en stor aktör med upp mot 2300 anställda där du har goda chanser till utveckling. Välkommen in med din ansökan till Riksbyggen idag!



OM TJÄNSTEN
Riksbyggen är en av Sveriges största fastighetsförvaltare för bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare. De söker nu ytterligare en Förvaltningsekonom till kontoret i Hammarby Sjöstad, där du som en del av din roll kommer arbeta mot nyproduktion. Du kommer arbeta i en social och rådgivande roll för dina kundkontakter och i nära samarbete med kollegor som är kopplade till kunden. För att lyckas i rollen tror vi därför att du trivs med att driva affärerna framåt genom gott affärsmannaskap och en tro på långsiktiga affärsrelationer. Stämningen i teamet är glad och stöttande, där de försöker hitta på saker tillsammans såväl på som utöver arbetstid!

Tjänsten innefattar kundmöten både digitalt och på plats, vi ser därför att du som söker tjänsten innehar B-körkort. Riksbyggen tillämpar hybridarbete vilket innebär att du har möjlighet att arbeta hemifrån till viss del när du blivit självgående i din roll.

Du erbjuds
- En chef som ger dig frihet under ansvar och som finns i bakgrunden om du behöver stöttning
- En mentor som kommer att stötta dig i introduktionen
- En arbetsplats med mycket kompetens och härliga kollegor som stöttar och finns där för varandra

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Driva verksamheten och affärerna framåt genom att lägga stort fokus på dina kundkontakter och affärsrelationer
* Ha övergripande ansvar för den ekonomiska förvaltningen hos dina kunder vilket innebär allt från budget och prognosarbete till månads- och årsbokslut
* Hålla i låneupphandlingar, likviditetsbudget och övrig finansiell planering
* Arbeta med löpande bokföring och hantering av elektroniska leverantörsfakturor
* Presentation av bokslut och budget
* Du kommer utöver din roll som ekonom arbeta som ledamot hos dina föreningar och hålla i möten hos dessa under året


VI SÖKER DIG SOM
- Har studerat ekonomi på eftergymnasial nivå eller annan utbildning som kan klassificeras som likvärdig alternativt några års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i liknande roll mot bostadsrättsföreningar
- Har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning
- Har intresse eller erfarenhet av arbete mot bostadsrättsföreningar
- Innehar B-körkort, resor förekommer i arbetet
- Talar och skriver obehindrat på svenska då all kommunikation sker på svenska

Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av fastighetsförvaltning mot nyproduktion
- Arbetat med redovisningsarbete på en redovisningsbyrå

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsvillig
- Initiativtagande
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Riksbyggens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. De är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Deras verksamhet finns över hela landet och idag är de ca 2300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024