OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som utgörs av sex enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.
Som förvaltningsekonom på individ- och familjeomsorgsförvaltningen erbjuder vi en utvecklande och stimulerande roll med stort eget ansvar. Du ingår i en stab som företräder förvaltningen, och är underställd förvaltningschef.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för förvaltningens redovisning, budget- och bokslutsarbete. I tjänsten ingår att ge stöd till verksamhetsansvariga avseende ekonomifrågor, till exempel löpande statistik, kalkyleringar och ekonomisk granskning av verksamheterna. Du kommer att arbeta med månadsvisa avstämningar och analyser tillsammans med cheferna och stödja dessa i bedömningen av den ekonomiska prognosen.
Du arbetar både strategiskt och operativt med frågor inom ekonomiområdet. Du driver frågor inom området och har en aktiv roll i förvaltningens arbete med att utveckla och effektivisera våra processer för att stödja våra verksamheter. Som förvaltningsekonom i Sandvikens kommun får du stöd och anvisningar från det centrala ekonomikontoret och ingår i förvaltningsekonomgruppen som träffas regelbundet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ekonomutbildning från högskola eller universitet. Du ska ha jobbat som ekonom eller motsvarande i några år och vi ser helst att du har erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.
I rollen som förvaltningsekonomi måste du trivas med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är intresserad av utvecklingsarbete och har förmåga att förankra och driva utvecklingsprocesser. Du är strukturerad, serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt. Vi utgår ifrån att du har ett allmänt samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag och av varierande svårighetsgrad.
Vi lägger stor vikt vid att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att du på ett enkelt sätt kan beskriva processer och ekonomiska sammanhang.
ÖVRIGT
I den här rekryteringen tillämpar vi fortlöpande urval till intervju under ansökningstiden.
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Nilsson
026-24 13 93 alt 026- 24 15 59
Mattias Nyström
026-241060
Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
Enhetschef/föreståndare Pangea Camilla Nässbjer
026-24 14 58
Bitr föreståndare Linda Eriksson
026-24 02 93
Arbetsplatsombud Gunilla Ahnlén
026-24 14 75
Enhetschef Katarina Gröndahl
026- 24 15 90
VISION Marianne Andersson
026/24 18 79 el 24 15 59
SSR Daniel Mägi
026-24 12 42
Enhetschef Maria Eriksson
026- 24 17 05