OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ekonom med redovisningskunskaper och har ett intresse för fastighetsbranschen? Nu har du möjligheten att göra det på en av de stora spelarna på marknaden. Riksbyggen söker en förvaltningsekonom till deras kontor i Hammarby Sjöstad. Du kommer bli en del av en stor aktör med upp mot 2300 anställda där du har goda chanser till utveckling. Välkommen in med din ansökan till Riksbyggen idag!
OM TJÄNSTEN
Riksbyggen är en av Sveriges största fastighetsförvaltare för bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare. De söker nu ytterligare en Förvaltningsekonom till kontoret i Hammarby Sjöstad, där du kommer arbeta i nära samarbete med tekniska förvaltare och övriga leveransenheter. Stämningen i teamet är glad och stöttande, där de försöker hitta på saker tillsammans såväl på som utöver arbetstid!
Du erbjuds
- En chef som ger dig frihet under ansvar och som finns i bakgrunden om du behöver stöttning
- En mentor som kommer att stötta dig i introduktionen
- En arbetsplats med mycket kompetens och härliga kollegor som stöttar och finns där för varandra
Som Förvaltningsekonom på Riksbyggen arbetar du i en rådgivande roll med många kundkontakter och i nära samarbete med kollegor som är kopplade till kunden på olika sätt. Du kommer bland annat att:
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Driva verksamheten och affärerna framåt genom att lägga stort fokus på dina kundkontakter och affärsrelationer
* Ha övergripande ansvar för den ekonomiska förvaltningen hos dina kunder vilket innebär allt från budget och prognosarbete till månads- och årsbokslut
* Hålla i låneupphandlingar, likviditetsbudget och övrig finansiell planering
* Arbeta med löpande bokföring och hantering av elektroniska leverantörsfakturor
* Presentation av bokslut och budget
* Du kommer utöver din roll som ekonom arbeta som ledamot hos dina föreningar och hålla i möten hos dessa under året
VI SÖKER DIG SOM
- Har studerat ekonomi på eftergymnasial nivå eller annan utbildning som kan klassificeras som likvärdig, alternativt har några års arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i liknande roll
- Har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning
- Talar och skriver obehindrat på svenska då all kommunikation sker på svenska
- Innehar B-körkort
Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll mot bostadsrättsföreningar alternativt engagerat dig i bostadsrättsföreningar
- Har erfarenhet av fastighetsförvaltning
- Arbetat med redovisningsarbete på en redovisningsbyrå
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsvillig
- Initiativtagande
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231