Förvaltningsekonom till socialförvaltningen, Gnesta kommun

Förvaltningsekonom till socialförvaltningen, Gnesta kommun

Arbetsbeskrivning

En kommun där människor växer och är kreativa. Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme med tåg från Stockholm central. Vi är drygt 11 000 invånare och har ca 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet. Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro.

Arbetsuppgifter

På ekonomienheten har vi många spännande projekt på gång och behöver därför förstärka med en erfaren förvaltningsekonom. Idag består teamet av nio medarbetare som bland annat upprättar budget, delårsrapport och årsredovisning för kommunen. Mot förvaltningar och politiker tillhandahåller vi service i form av rådgivning i ekonomiska frågor, utredningar och analyser, fakturering med mera. Som förvaltningsekonom stöttar du verksamheterna och cheferna i Socialförvaltningen med exempelvis: * ekonomiska analyser * uppföljningen av ekonomiska mål * driva budgetprocessen framåt * förbättra den ekonomiska redovisningen * utveckla arbetet med att ta fram nyckeltal I rollen genomför du löpande omvärldsbevakning då det är av stor vikt att du håller dig ajour med förändringar av riktlinjer, lagstiftning och nya system. Du kommer även medverka i olika förvaltningsövergripande utvecklings- och förändringsprojekt. Du rapporterar till ekonomichefen.

Kvalifikationer

Du som söker har högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning som kommunen bedömer likvärdig. Vi tror att du tidigare arbetat med ekonomi i en politisk styrd organisation under minst två år och speciellt inriktning socialförvaltning. Vi önskar också att du har erfarenhet av arbete med statsbidrag. Det är en merit om du tidigare arbetat kundorienterat och stöttat verksamheter med prognoser och uppföljning. För att lyckas i rollen som förvaltningsekonom behöver du vara snabb på att utveckla effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt och integrerar kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden. Du är synlig för kollegor och kunder och kan prioritera god service. Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Gnesta kommun med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alt marie.gutke@se.experis.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gnesta kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2020
  • Ansök senast: 9 juni 2020

Liknande jobb


M&A Analytiker

M&A Analytiker

4 november 2024

1 november 2024

28 oktober 2024