Förvaltningsekonom/avdelningschef Service- och teknikförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation:

Vår kommun är expansiv med strax över 26.000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: ”Världsvan och hemkär”.

”Världsvan” står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. ”Hemkär” står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Vill du veta mer om oss?

Besök oss på www.mjolby.se

Service- och teknikförvaltningen har ansvar för förvaltning av kommunens fastigheter, gator, parker, vatten, avlopp och avfall. Service- och teknikförvaltningen ansvarar också för måltidsservice och lokalvård. Våra medarbetare har gedigen kunskap och engagemang för miljön vilket bidrar till en hållbar utveckling. Vi satsar på ny teknik och ny utveckling för att kunna ligga i framkant inom våra verksamhetsområden.

Vår förvaltning består av sex avdelningar och har cirka 250 medarbetare. Service- och teknikförvaltningen styrs av tekniska nämnden. Verksamheten består av skattefinansierad verksamhet och taxefinansierad verksamhet. Den skattefinansierade verksamheten omsluter ca 400 miljoner kronor totalt per år. Den taxefinansierade verksamheten består av vatten, avlopp, avfall och omsluter ca 100 miljoner totalt per år.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Förvaltningsekonomen/avdelningschefen leder och deltar i förvaltningens budgetarbete, prognoser, uppföljningar, bokslut. I rollen ingår att utveckla, strukturera och revidera rutiner för ekonomisk rapportering till tekniska nämnden samt till förvaltningen. Förvaltningsekonomen arbetar nära den politiska styrningen i förvaltningen och i kommunen.

Förvaltningsekonomen/avdelningschefen är chef för den administrativa avdelningen. Den består, förutom avdelningschefen, av ekonom, nämndsekreterare/kommunikatör och sex administratörer. Avdelningens viktigaste uppdrag är att leda och stödja avdelningarna i deras budget- och uppföljningsarbete samt aktivt arbeta med att utveckla ekonomistyrning. Vidare ansvarar avdelningen för förvaltningens nämnds administration och diarieföring. Den administrativa avdelningen är en stödfunktion för övriga avdelningar inom bland annat ekonomi, administration, mål, kvalitets- och ledningssystem.



Förvaltningsekonomen/avdelningschefen är direkt underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.

För att ge dig goda förutsättningar i din nya tjänst kan vi erbjuda ett individuellt introduktionsprogram. Målet med introduktionsprogrammet är att ge stöd i tjänstens olika delar. Programmet kan bestå av olika delar som handledning, chefsutbildning och utbildning i förvaltningens ekonomisystem. Därutöver kommer du att introduceras och lära känna organisationen.

Din profil:

Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete. Kommunal erfarenhet och ledarskapserfarenhet är positiv.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper inom framförallt ledarskap, samarbetsförmåga och kommunikation. Vi vill att du ska kunna arbeta mål- och resultatorienterat med en helhetsyn. Vi vill att du är duktig på att analysera och lösa problem.

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Sista ansökningsdag är 9:e juni.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.

Vi tar emot din ansökan via databasen.

Ansvarig rekryterare är Eva-Lena Bohlin och nås på 076-090 24 77 eller på eva-lena.bohlin@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 juni 2016

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024