OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?
Vill du vara med och bygga framtidens samhälle samt bidra till den starka tillväxt som Mjölby befinner sig i och står inför?
Samhällsbyggnadsförvaltningen har totalt cirka 340 medarbetare som dagligen utför ett samhällsviktigt arbete. Förvaltningen består av avdelningarna fastighet, gata-park, måltid och lokalvård, räddningstjänst, stadsbyggnadskontor, VA- avfall samt administration. Du tillhör den administrativa avdelningen som i dagsläget består av sex medarbetare. Du kan se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningssekreterare kommer du ha mycket kontakter med politiker och tjänstepersoner men också med kommunens invånare och företag.
Du samordnar nämndarbetet till byggnämnd samt samhällsbyggnadsnämnd tillsammans med berörda chefer samt respektive ordförande och säkerställer en korrekt och effektiv nämndadministration. Du stödjer handläggare i framtagandet av handlingar, upprättar kallelser och protokoll samt stödjer ordföranden under sammanträden. Du utgör också ett kvalificerat stöd till de förtroendevalda och förvaltningschef i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor.
Du är i din roll förvaltningens representant i frågor som rör exempelvis offentlighets- och sekretessfrågor samt ärendeberedning till nämnd. Därutöver bidrar du, som en del av den administrativa enheten, med helhetssyn i arbetet med utveckling, planering och uppföljning av det administrativa arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Du har via utbildning eller genom arbetslivserfarenhet förvärvat god kunskap om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, såsom kommunallagen och förvaltningslagen. Du är van att hantera administrativa system för dokument- och ärendehantering och har gärna erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete inom det administrativa området.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal/offentlig verksamhet, kunskap om plan- och bygglagen och annan relevant lagstiftning samt ett intresse för samhällsbyggnadsfrågor.
För att lyckas i rollen krävs att du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift samt bygger och upprätthåller goda relationer. Du arbetar utifrån lagstiftade krav och policy på ett systematiskt och metodiskt sätt med en god service och kundtillfredsställelse. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet enligt uppsatta tidsplaner.
Vi erbjuder en tjänst med ett varierat och spännande innehåll i en stimulerande miljö med kollegor med många olika kompetenser. Låter det intressant är du välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Mjölby kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stadsbyggnadschef Magnus Petersson
0142-851 80
Stadsbyggnadschef Magnus Petersson
0142-851 80
Planarkitekt Jesper Borgström
0142-851 86
Planarkitekt Ida Arvidsson
0142-850 62
Stadsbyggnadschef Magnus Petersson
0142-85180
Planarkitekt Ida Arvidsson
0142-85062
Mätningsingenjör Per Strömberg
0142-85177
Bygglovshandläggare Krister Ramebäck
0142-85188
Assistent Annika Jansson
0142-85181