OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 250 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.
Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dessa är Enheten för lednings- och verksamhetsstöd som består av ett 40-tal medarbetare med arbetsområden som ekonomi, upphandling, HR, kommunikation, IT, intern service, arkiv, diarium samt ärendehandläggning inom förvaltning och juridik.
Vi söker nu en förvaltningshandläggare till Rättsfunktionen där även jurister, registratorer och arkivarier arbetar tillsammans.
Arbetsbeskrivning
I rollen som förvaltningshandläggare kommer du att handlägga ärenden inom vissa ärendegrupper. Det kan till exempel vara trafikärenden såsom trafikföreskrifter, tävlingar på väg, reklamskyltar vid väg etc. En annan stor ärendegrupp är markupplåtelseärenden på statens mark på renbetesfjäll såsom arrendekontrakt, arrangemang, friluftsaktiviteter etc. I arbetsuppgifterna ingår många externa och interna kontakter.
Du kan komma att ingå i länsstyrelsens krisorganisation.
Kvalifikationer
• Relevant akademisk utbildning (exempelvis förvaltningsjuridik) och/eller erfarenhet av arbetsområde.
• Kunskap om rennäringslagen och rennäringsförordningen samt trafikförordningen.
• Vana från arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem, goda kunskaper i svenska och Office-programmet.
• Erfarenhet av arbete som handläggare i offentlig förvaltning.
• Insatt i de lagar och förordningar som styr offentlig förvaltning.
Personliga egenskaper
Som person behöver du vara samarbetsvillig och bra på att ta initiativ. Du är också mycket ordningsam och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter. Det är viktigt att känna sig bekväm med att ha många interna och externa kontakter med kollegor, privatpersoner, företag samt andra myndigheter.
Vad kan vi erbjuda dig?
Tjänsten som förvaltningshandläggare hos oss erbjuder dig en varierande vardag på en myndighet som verkar för medborgarna. Vi arbetar inom flera politiska mål och har därför breda frågeställningar. Du kommer att ingå i en kompetent och glad arbetsgrupp där det alltid finns kollegor som är beredda att ge dig stöd om du behöver. Vi önskar också att du vill vara med och bidra till ständiga förbättringar och utveckling av metoder och arbetssätt.
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning sex månader kan bli aktuell.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer på vår hemsida http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23