OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Vi är statens företrädare i länet och arbetar med tillsyn, kunskapsspridning och ärendehandläggning inom nästan hela samhällsområdet.
Vi är ca 500 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".
ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen Skåne söker en förvaltningshandläggare till förvaltningsavdelningens rättsenhet i Malmö.
Rättsenheten består idag av 29 personer som bland annat hanterar prövning av överklaganden av olika kommunala beslut, främst enligt miljöbalken och plan- och bygglagen. Rättsenheten ger även juridiskt stöd till övrig verksamhet inom Länsstyrelsen.
Du kommer i första hand att arbeta självständigt i vårt ärendehanteringssystem Platina med exempelvis kommunicering av inkomna ärenden, klagorättsutredningar och valadministrativa uppgifter. I arbetsuppgifterna ingår även andra administrativa kontorsgöromål.
KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning med samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning, eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med digitala ärendehanterings-/diarieföringssystem, som exempelvis Platina och arbetslivserfarenhet från offentlig sektor.
Som person är du driftig, strukturerad och serviceinriktad samt inspireras av att vara med i utvecklingsarbete. Vi arbetar ständigt med att bli mer effektiva och du förväntas aktivt delta i detta och bidra till verksamhetsutveckling. Erfarenhet av LEAN-baserat arbetssätt och fördjupad kunskap i exempelvis access och valadministration är meriterande.
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Länsöverdirektör Carl Älfvåg
010-224 12 00
Personalstrateg Mattias Lundström
010-224 14 80
Avdelningschef för verksamhetsstöd Suzanne Jacobsson
010-224 14 80
Saco-S Stefan Malmberg
010-224 14 84
Fackförbundet ST Esmaeil Salehi
010-224 16 22
Landshövding Margareta Pålsson
040/044-25 20 01
Personalchef Suzanne Jacobsson
010-224 13 92
Personalspecialist Ina Roman
010-224 16 09
Länsöverdirektör Göran Enander
010-224 12 02
Enhetschef Landsbygd miljö Marie Jeppsson
010-2241399