OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
På Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar vi för kommunens gator och vägar, naturmark, parker, lekplatser och allmänna platser. Vi ser till att kommunens invånare har rent vatten av god kvalitet, vi bygger och förvaltar kommunens fastigheter och ansvar även för den interna servicen till kommunens verksamheter. Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden och stadsdelar. Vi brukar säga att vi bygger och sköter Karlstad.
Du kommer att organisatoriskt tillhöra staben för de tekniska förvaltningarna och du kommer att, förutom teknik- och fastighetsförvaltningen, jobba för stadsbyggnadsförvaltningen, miljöförvaltningen och Karlstads Bostads AB, KBAB.
Stadsbyggnadsförvaltningen arbetar med detaljplaner, bygglov, trafikplanering, lantmäteri, kartor, geografisk information, mätning, färdtjänst och kollektivtrafiken Karlstadsbuss. Miljöförvaltningen arbetar med myndighetsutövning inom områdena miljö och livsmedel samt ger information, rådgivning och upplysning i olika miljö- och konsumentfrågor. Karlstads Bostads AB är ett kommunägt bostadsföretag med ca 7 200 lägenheter och lokaler i centrala Karlstad.
Vi hoppas att du vill bli vår nya medarbetare i en attraktiv stad som växer och bidra till en trygg och rättssäker verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Du jobbar verksamhetsnära, främst med frågor som rör offentlig rätt, bland annat förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, fastighetsrätt, plan- och bygglagen, miljörätt och skadeståndsrätt.
Du kommer att fungera som sakkunnig och rådgivande inom verksamheternas ansvarsområden och delta som ombud vid tvister och förhandlingar. Att hålla internutbildningar och vara proaktiv ingår som en del i arbetet.
Arbetsuppgifterna innebär att du jobbar självständigt utifrån ett konsultativt förhållningssätt. Arbetet innebär också kontakt med övriga jurister inom kommunen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har juristexamen, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med olika fastighetsrättsliga områden är ett krav, helst från kommunal förvaltning. Vi ser gärna att du har förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Som person är du drivande och kan ta egna initiativ.
Du har ett gott omdöme, är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du arbetar självständigt men har också en god förmåga att samarbeta med andra. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och kan producera egna dokument av hög kvalitet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Persson
054-540 66 78
Per-Anders Bergman
054-540 65 72
Göran Sjödén
054-540 68 95
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
054-540 00 00
Enhetschef Magnus Ådén
054-540 65 64
Enhetschef Patrik Nilsen
054-540 65 78
Processingenjör Anna Söderlindh
054-540 65 71
Enhetschef Jan Barthelsson
054-540 67 71
Peter Risberg, Vision
054-540 67 76
Enhetschef Eva-Lena Beiron
054-540 68 10