OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sigtuna kommun - alla tiders mötesplats - ligger mitt emellan Uppsala och Stockholm. Den tusenåriga staden Sigtuna och Arlanda flygplats utgör två spännande inslag på var sin sida om centralorten Märsta. Kommunen är en framtids- och tillväxtkommun och har drygt 38 000 invånare. Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, handikappomsorg och socialpsykiatri. ARBETSUPPGIFTER Som förvaltningsjurist/nämndsekreterare ska du ansvara för kvalitet och effektivitet i nämndadministrationen. Du är själv nämnsekreterare i de båda nämnder som är kopplade till socialförvaltningen, individ- och familjeomsorgsnämnden och äldre- och omsorgsnämnden, och förväntas aktivt utveckla nämndsekreterarskapet i nära samarbete med förvaltningsledningen. Du kommer att ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp och vara dess juridiska och administrativa stöd, med ansvar för styrdokument och andra rutiner såsom avgiftsregleringar, taxor, riktlinjer och delegationsordningar. Du ansvarar också för att upprätta yttranden i överklagandeärenden, svar på remisser och andra skrivelser av juridisk karaktär. Även redaktörsuppgifter för såväl intranät som extern webb ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Du ska ha en akademisk examen i statsvetenskap eller juridik. Erfarenhet från offentlig förvaltning, gärna i kommun. Du ska ha en bra blick för detaljer med en samtidig förmåga att se helhet. Personliga egenskaper: Du har lätt för att samarbeta och knyta kontakter. Du är flexibel och ansvarstagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Kristina Holmberg
08-591 263 51
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och