OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bostadsbolaget är Göteborgs första allmännyttiga bostadsföretag. Vi bildades 1945 för att ta krafttag mot bostadsbristen och höja standarden på bostäderna. Mycket har hänt sedan dess men uppgiften är densamma. Vi har över 24 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Som ett av Sveriges största bostadsföretag är vi en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.
Bostadsbolagets verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Vi tror också att det går alldeles utmärkt att förena arbetsliv och privatliv. Med det menar vi att vi vill att du ska må bra både hemma och på jobbet. Vi erbjuder därför bra friskvårdsförmåner, flexibla arbetstider, kostförmån och bra reseförmåner.
Varje dag arbetar våra cirka 340 medarbetare för att leverera goda hem och service i toppklass till våra hyresgäster. Bostadsbolaget är en del av Framtidenkoncernen som ingår i Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.
ARBETSUPPGIFTER
Generellt stor variation vad gäller arbetsuppgifternas innehåll men nedan finns några exempel på de vanligast förekommande.
• Föra protokoll/anteckningar vid möten.
• Arbete med vårt NKI (nöjd kundinex-mätning) t ex ta ut analyser
• Eftersom tjänsten innehåller endel beställningar behöver du ha viss kunskap om avtalshantering och hur vi ropar av från olika avtal etc..
• Du är också samordnare kring det som rör IT och telefoni för alla personal på distriktet.
• Hyresgästkontakter ingår också t ex i samband med hyreshöjningar.
• Rollen innebär också aktivt ledarstöd i en rad olika arbetsuppgifter som att samordna möten och ta hand om praktiska saker på kontoret som t ex ansvara för alla beställningar av kontorsmaterial.
KVALIFIKATIONER
Rollen ställer stora krav på att du är serviceinriktad, prestigelös och lösningsorienterad. Stor betydelse har det också att du har förmåga att se din del i ett större sammanhang och med det också förstår värdet av ett gott samarbete.
Som person är du flexibel, självständig och följsam i din arbetsprocess och är beredd på att ibland omprioritera din dag. Du behöver också vara duktig på att snabbt skifta fokus och ha en god känsla för dina kollegors behov av stöd.
Du förstår också vikten av kommunikation och relationsskapande samarbeten och känner delaktighet i den målbild vi har i att skapa goda och långsiktiga relationer till våra hyresgäster.
Formella krav för tjänsten är någon form av eftergymnasial utbildning med koppling till service och/eller administration. Dessutom behöver du ha erfarenhet från arbetsuppgifter som liknar de vi beskriver. Självklart har du goda datakunskaper i word, excel o powerpoint. I din roll som IT-samordnare är det en fördel om du också kan bistå med viss teknisk support när det gällande t ex installationer av skrivare, datorer och mobiltelefoner.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.