Arbetsbeskrivning
Alla behöver en bra och trivsam plats att bo på. Som medarbetare på LKF får du vara med och utveckla bostadsmarknaden i Lund, en uppgift som är både utmanande och mycket givande. Det är tack vare våra medarbetares engagemang, starka team och arbetsglädje som gör att vi kan förverkliga vår vision "Fler och bättre hem”.
Idag bor över 20 000 Lundabo hos oss – ca 40 % av alla hyresrätter i Lunds kommun. En siffra som ger oss stort ansvar, men också massa spännande möjligheter.
Drivs du av att få göra skillnad? Varje dag? Vill du vara med och utveckla Lund till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på? Då passar du troligtvis in hos oss.
På LKF strävar vi efter att vid varje rekrytering fylla på med den kompetens och erfarenhet som gör oss till en konkurrenskraftig och attraktiv arbetsgivare, för såväl nya samt befintliga medarbetare.
Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill bli en del av LKF under en föräldraledighet. Vikariatet gäller från och med april 2025 och till och med mars 2026.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Att vara projektledare för projekt som tilldelas av förvaltningschefen
• Att samordna uppföljning och utvärdering av förvaltningens projekt
• Planering av och protokollförande av förvaltningsledningsmöten
• Planering och samordning av förvaltningens studiebesök och konferenser
• Förvaltningens controller för informationshantering och GDPR
• Förvaltningens controller för fastighetsägaransvaret, förvaltningens aktiviteter i LKFs miljöledningssystem och internkontrollplan
• Att vara avtalsförvaltare och systemansvarig för kundundersökningar
• Att ansvara för utförande av LKFs rutin för bidragsbevakning
Vem är du?
För att trivas i denna roll ser vi att du har en utbildning eller erfarenhet inom fastighetsförvaltning och/eller projektledning.
Som person är du lösningsorienterad, har erfarenhet av relationsskapande arbete och du är socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du är van vid att ta fram presentationsmaterial samt granska och sammanfatta texter. Du är strukturerad, har god analysförmåga och planerar ditt arbete i förväg. Att organisera, prioritera, sätta upp och hålla deadlines samt effektivt driva dina projekt ser vi som en självklarhet hos dig.
Du har goda kunskaper och erfarenheter som användare av Microsoft Office 365-paketet och det är meriterande om du har erfarenheter av fastighetssystem.
B-körkort är ett krav.
Vi erbjuder:
Lunds Kommuns Fastigheter AB (LKF) är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 270 anställda. Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Vi äger och förvaltar drygt 12 000 hyreslägenheter. Utöver bostäder äger vi flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.
LKF strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos LKF är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom LKF en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av värdeorden Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande. De ligger till grund för vårt dagliga arbete och mötet med vardagen. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och LKF försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i livet. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos LKF.
LKF är en av Sveriges bästa arbetsplatser, enligt Great Place To Work – 9 av 10 av våra medarbetare tycker att LKF är en mycket bra arbetsplats. Det är vi mycket stolta över.
Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt då vi är övertygade om att detta skapar värden i våra olika samarbeten både internt och externt. Vi vet att samverkan, tillit och tillgänglighet är viktiga framgångsfaktorer för LKF. Vi ser vikten av det personliga mötet, samarbete, förståelse för varandras uppdrag och att träffas regelbundet.
”Varje möte räknas” är något vi tror väldigt starkt på. Därför utgår vi från något av våra kontor runt om i Lunds kommun.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 19 januari 2025. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande förvaltningschef Linda Domini via mejl linda.domini@lkf.se
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Charlotta Wærn, Personalchef
046-358535
Linda Edström, Områdeschef
046-35 85 34
Bertil Lundström, Fastighetschef
046-358553
Åsa Johansson, Miljöansvarig
046-358564
Christer Jönsson, Områdeschef
046-358567
Rolf Karlsson, Områdeschef
046-358569
Peter Ovenlund, Byggnadschef
046-358506