OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till kunskapsspridning om Läkemedelsverkets uppdrag till hälso- och sjukvård men också till Sveriges befolkning? Bli då en av våra nyckelspelare i arbetet med myndighetens digitala kanaler.
Läkemedelsverket söker en förvaltningsledare för att driva den verksamhetsnära delen av förvaltningsobjektet, Intern och extern kommunikation (IOEK). Inom IOEK förvaltar och utvecklar vi våra externa och interna webbplatser samt andra kommunikationskanaler.
På myndigheten har vi har sex olika förvaltningsobjekt och arbetar enligt modellen pm3.
Arbetsuppgifter
Som förvaltningsledare på Läkemedelsverket är din uppgift att skapa bästa förutsättningar för att möta upp de behov och krav som verksamheten ställer på våra digitala kanaler. Du ska leda, prioritera och fördela arbetet inom det egna förvaltningsobjektet för att både förvalta och utveckla webbplatser, intranätet, och kopplade E-tjänster. Du arbetar med kravställning och dialog kring förbättringar. Du ska även kunna leda förstudier, utredningar och genomföra workshops relaterade till ditt område samt delta i aktuella projekt. Arbetet är variationsrikt och innebär täta kontakter med många medarbetare inom hela Läkemedelsverket samt externa leverantörer. Du är navet för att förbättra användarnas upplevelse och användning av Läkemedelsverkets externa digitala kanaler och har täta kontakter både internt och med externa leverantörer. Du ansvarar för budget och uppföljning för förvaltningsobjektet.
Utbildning och erfarenhet
Du har flerårig erfarenhet av förvaltningsledning eller projektledning. Då objektet har många externa leverantörer vill vi att du har gedigen erfarenhet av leverantörsstyrning och kravställning gärna inom webbområdet. Du har även genom tidigare uppdrag fått erfarenhet av verksamhetsinföranden och ekonomisk uppföljning och är bekant med något CMS-verktyg som tex EpiServer. Det är en fördel om du har god metodkännedom om affärsmässig förvaltningsstyrning, gärna pm3, samt processorienterat arbetssätt och digitaliseringsarbete. För att lyckas i rollen som förvaltningsledare för detta objekt behöver du ha en förståelse för arbetet med kommunikation och digitala kanaler.
Vi förutsätter att du har relevant akademisk utbildning, samt utmärkta kunskaper i svenska och engelska.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid att du har god organisationsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du kan göra relevanta prioriteringar utifrån en helhetssyn och har förmågan att föra en proaktiv och pedagogisk dialog kring verksamhetsbehov och stödet som behövs av digitala kanaler. Du har god samarbetsförmåga och är mån om att skapa och upprätthålla goda relationer. Rollen förutsätter också att du är handlingskraftig, drivande och är duktig på att förvandla goda idéer till faktiska aktiviteter. Vidare har du förmågan att slutföra pågående aktiviteter i din önskan att nå uppsatta mål.
Vi kommer fäst stor vikt vid personlig lämplighet. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.
Sista ansökningsdag: 13 september 2020
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Diarienummer: 2.4.1-2020-070116
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Kontakt
Du är välkommen att kontakta Anna Widen, tf kommunikationschef. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Åsa Kumlin Howell, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se
Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.