OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialstyrelsens uppdrag är att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Det är ett samhällsviktigt och engagerande arbete som ger möjlighet att bidra till utvecklingen inom välfärdsområdet.
Vi är nu inne i en utvecklingsfas där vi står inför stora utmaningar och vi söker nu en kvalificerad medarbetare som vill arbeta med att driva och utveckla Socialstyrelsens e-tjänster.
Om rollen
Vi stärker nu upp vår IT-enhet med en förvaltningsledare. Du kommer att vara med och ansvara för våra nya e-tjänster inom kunskapsstöd till hälso- och sjukvården i Sverige. Du kommer att arbeta nära utredare inom kunskapsstyrning för att hålla ihop kraven för vård och omsorg. Som förvaltningsledare kommer du att medverka i ett flertal utvecklingsprojekt som har som mål att digitalisera myndigheten där du agerar kittet mellan it och verksamhet. Du får sedan ett ansvar för framtida förvaltning för dessa nya tjänster. I din roll kommer du bidra till Socialstyrelsens digitalisering och att förstå och omsätta verksamhetskrav till fungerande och säkra IT-lösningar.
Kvalifikationskrav
• Van vid att kommunicera med kunder och omsätta verksamhetsbehov till IT-lösningar
• Erfarenhet av kravställning mot leverantörer
• Erfarenhet av att arbeta i projekt
• Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
• akademisk utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande
• erfarenhet av informatik arbete
• arbetat i kravanalysprocessen med kravformulering
• Open Source
• system med publika API:er/tjänster
• CMS plattformar så som Drupal, Joomla, EpiServer eller Wordpress
• verksamhetsprocesskartläggning och KPI:er.
Personliga egenskaper
I din roll som förvaltningsledare är det viktigt att du är strukturerad och analytisk samt har ett helhetstänk. Vidare är du problemlösningsorienterad likväl som initiativtagande och samarbetsinriktad. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning, på heltid med start snarast. Tjänsten är placerad på Socialstyrelsens kontor i Stockholm.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2017-07-20. Ansök genom att besöka vår hemsida www.socialstyrelsen.se/ledigajobb Ange diarienummer 261-11866/2017. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
För mer info kontakta rekryteringskonsult Alice Happ på alice.happ@dfind.se eller 0730-88 33 72.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055