Förvaltningsledare för webbplatser och webbtjänster

Arbetsbeskrivning

Nu finns chansen för dig som vill bidra till och leda utvecklingen av Socialstyrelsens digitala plattformar och därmed skapa nytta för våra målgrupper.

I rollen som förvaltningsledare på webbenheten är du en nyckelperson i arbetet med att utveckla myndighetens webbplatser. Webbenheten är en del av kommunikationsavdelningen och består av webbredaktörer som är specialister på myndighetens publiceringssystem och webbplatser samt av webbstrateger som projektleder och deltar som experter i olika utvecklingsuppdrag. Du kommer jobba nära kollegorna på enheten, externa utvecklare och it-enheten.

Socialstyrelsen jobbar utifrån samverkansmodellen Pm3 där utveckling och förvaltning är samlad i en objektsportfölj. Förvaltningsledaren har ansvar för att, i nära samarbete med it-förvaltningsledare samt objektägare, objektspecialister, it-support och användare i verksamheten, driva förvaltnings- och utvecklingsfrågor för de delar som ingår i objektet Webbplatser och webbtjänster. Ansvaret innefattar att årligen ta fram en förvaltningsplan, att ta fram underlag för vidareutveckling, budgetering och uppföljning, styrning av leverantörer samt löpande hantering av förvaltningsobjektet.

Som förvaltningsledare kommer du ofta att ha en projektledande roll. Du kommer vara delaktig i att samla in verksamhetens behov och krav för att sedan omsätta dem till it-lösningar. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med ständiga förbättringar av förvaltningsprocessen.

Vi söker dig som har


• akademisk utbildning med inriktning mot it, webb eller kommunikation, alternativt annan utbildningsbakgrund som i kombination med erfarenhet kan bedömas som likvärdig
• minst två års erfarenhet av behovsdriven utveckling av webb
• dokumenterad erfarenhet av projektledning
• erfarenhet av leverantörsstyrning
• goda skriftliga och muntliga kunskaper i svenska
• erfarenhet av att framgångsrikt omsätta verksamhetsbehov till digitala lösningar.

För att lyckas i rollen som förvaltningsledare är det viktigt att du jobbar strukturerat och har en förmåga att se nyttan för helheten. Du ska även vara bekväm med att både arbeta självständigt och tillsammans med andra. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av inköp av tjänster inom ramen för LOU
• erfarenhet av pm3 förvaltningsmodell
• erfarenhet av JIRA, Confluence, Sharepoint, Optimizely/Episerver

Anställningsinformation

Välkommen med din ansökan senast den 25 november 2022. Du söker enkelt genom att besvara några frågor samt bifoga din CV.

Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader. Placeringen är på webbenheten inom kommunikationsavdelningen i Stockholm. Din tjänstetitel är webbstrateg.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, distansarbete, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Fredrik Berg. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Carolina Alm. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Frida Ranft för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075‑247 30 00. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den personalspecialist som finns angiven i annonsen, så får du hjälp med hanteringen av din ansökan.

 


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024