Förvaltningsledare Infrastruktur, Skolinspektionen

Förvaltningsledare Infrastruktur, Skolinspektionen

Arbetsbeskrivning

Gillar du projektledning och teknik? Jobba som Förvaltningsledare IT med inriktning infrastruktur hos Skolinspektionen!

Ta chansen att jobba för en myndighet som arbetar för att alla barn och elever ska ha en rättvis och kvalitativ skola! Rollen som Förvaltningsledare infrastruktur passar dig som vill vara med på en digital förändringsresa och gillar projektledning och IT/teknik. Här väntar en varierad vardag där du får leda och samordna olika spännande IT-projekt. Projekten är kopplade till både nyutveckling, vidareutveckling och förvaltning. Arbetet sker i nära dialog med kollegorna i verksamheten och våra IT-leverantörer. Det är en utåtriktad roll där du kommer skapa dig ett brett kontaktnät både inom och utanför organisationen.

Vi erbjuder dig

• En platt organisation där du har stora möjligheter att påverka vägen framåt och en roll där du får stort ansvar och har varierade arbetsuppgifter
• En trygg arbetsgivare med kollektivavtal, uppskattade anställningsförmåner som till exempel ett generöst friskvårdsbidrag, flextid och upp till 35 dagar semester beroende på din ålder
• En snabbrörlig verksamhet med vänliga och engagerade kollegor
• Ett humant ledarskap som värnar om balans mellan arbete och privatliv .

Det här gör du hos oss

Du kommer att få leda, samordna samt dokumentera större och mindre IT-projekt inom objektet Infrastruktur. Inom objektet finns stöd för IT-arbetsplats, IT-kontor (inkl. telefoni), tekniska plattformar och utvecklingsplattformar. Vår IT-drift är outsourcad, vilket innebär att du kommer jobba i nära dialog med våra externa leverantörer.

I arbetsuppgifterna ingår till exempel att:

• Fånga in behov hos verksamheten, skapa kravspecifikationer och kravställa mot leverantör
• Leda livscykelhantering där du bevakar och säkerställer teknisk tvingande aktiviteter och dess eventuella påverkan och beroenden till andra system
• Leda teknisk implementation
• Felsöka och hantera incidenter tillsammans med leverantör
• Ta fram lösningsförslag och kostnadsuppskattningar för förvaltningsaktiviteter

Ditt team och arbetsplats

IT-enheten består idag av sju personer som kommer bli tolv. Roller som ingår är Förvaltingsledare, Kravanalytiker och Portföljförvaltare. Du kommer att rapportera till IT-chef Maria Bratt. Vi har ett arbetssätt som är inspirerat av förvaltningsmodellen pm3 och har sex förvaltningsobjekt. Avdelningen jobbar i nära dialog med verksamheten. Vi erbjuder ett nyrenoverat och modernt aktivitetsbaserat kontor centralt på Sveavägen i Stockholm, med möjlighet till distansarbete cirka två dagar i veckan.

Mer om dig

Vi söker dig med ett tekniskt intresse och som trivs i rollen som projektledare. Du har god förmåga att samarbeta och kan anpassa din kommunikation efter mottagarens tekniska nivå. Vidare tar du dig an uppgifter med helhetsperspektiv arbetar systematiskt och tar initiativ.

Du har:

• Mycket god erfarenhet av att ha arbetat som förvaltningsledare IT eller liknade roll som tex. service delivery manager, projektledare IT
• Akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt
• Erfarenhet av samarbete med externa leverantörer
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du också har:

• Erfarenhet av budgetering och uppföljning
• Kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/ processer baserade på ITIL /pm3.
• Erfarenhet av kravformulering i samband med upphandling
• Erfarenhet av offentlig sektor

Skolinspektionen lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

ÖVRIG INFORMATION
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och 6 månaders provanställning. Ta gärna del av våra förmåner på: https://www.skolinspektionen.se/om-oss/jobba-hos-oss/formaner-och-villkor/

Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta IT-chef Maria Bratt via e-post maria.bratt@skolinspektionen.se

Fackliga företrädare för Saco-S är Tilda Lindell och för OFR är Mattias Friström, båda kan nås via vårt växelnummer 08-586 080 00.

Välkommen med din ansökan genom att skicka ditt CV senast 2023-04-16, märkt dnr. ID: 30196. Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget Ada Digital med ansvarig rekryterare Madelene Larsson, tfn 072-003 06 75. Intervjuer kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt.

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2023
  • Ansök senast: 18 januari 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


26 november 2024

Project manager

Project manager

26 november 2024

Objektledare Digitalisering och utveckling

15 november 2024

26 november 2024