Förvaltningsledare IT

Arbetsbeskrivning

Vi är nu inne i en utvecklingsfas där vi står inför stora utmaningar och söker nu en kvalificerad Förvaltningsledare IT som vill arbeta med att driva och utveckla Socialstyrelsens fortsatta digitaliseringsresa.

Objektet skall etableras enligt förvaltningsmodellen pm3. Förvaltningsledare IT har ansvar för att tillsammans med förvaltningsledaren från verksamheten, objektägare samt sakverksamhet driva förvaltnings- och utvecklingsfrågor rörande myndighetens systemstöd för dokument-. Ansvaret innebär framtagning av årlig förvaltningsplan samt underlag för vidareutveckling, styrning av leverantör samt löpande hantering av förvaltningsobjektet.

Som förvaltningsledare kommer du att arbeta i en projektledande roll. Du kommer att omsätta verksamhetens behov och krav till IT-lösningar. Du kommer även att säkerställa att systemstödet ger en hög service- och kvalitetsnivå och ansvara för att förvaltningsplanen genomförs. I arbetsuppgifterna ingår även att arbeta med ständiga förbättringar av förvaltningsprocessen.

Vi söker dig som har:


• akademisk utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande som vi finner likvärdig.
• arbetat med IT-nära förvaltning i minst 5år.
• van vid att kommunicera med verksamheten och omsätta behov till IT-lösningar.
• erfarenhet av leverantörsstyrning.
• erfarenhet av att arbeta i projekt.
• goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.

I din roll som Förvaltningsledare IT är det viktigt att du är strukturerad och analytisk samt har ett helhetstänk. Vidare är du problemlösningsorienterad likväl som initiativtagande samt både självständig och samarbetsinriktad. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du även har:


• utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande.
• erfarenhet av arbete inom statlig/offentlig förvaltning.
• utbildning i pm3 förvaltningsmodell.
• erfarenhet av testledning.
• kunskap om och/eller erfarenhet av att arbeta med IT-arkitektur.
• erfarenhet av JIRA, Confluence, Sharepoint.
• erfarenhet av arbete inom statlig/offentlig förvaltning.
• vana av att tolka användares behov och förmåga att omvandla behoven till konkreta lösningar.

Anställningsinformation
Anställningen är tillsvidare på heltid med provanställning på sex månader och placering i Stockholm.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Välkommen med din ansökan senast den 26 augusti 2019. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-16058/2019 samt löneanspråk i ansökan.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Bra villkor erbjuds för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Jan Forsberg, IT-chef. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Sofia Linden Falkenlöv. Fackliga företrädare är Rose-Marie Nylander för SACO, Åsa-Britt Edoff för ST samt Magnus Göransson för Vårdförbundet. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 augusti 2019

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


System Manager to Boliden Group

System Manager to Boliden Group

23 december 2024

Team coach/Systemförvaltare

Team coach/Systemförvaltare

20 december 2024

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

20 december 2024