Förvaltningsledare IT, ekonomi & analys

Arbetsbeskrivning

Digitaliseringsgruppens uppdrag är att strategiskt och operativt säkerställa förvaltning och utveckling av effektivt, säkert och ändamålsenligt digitalt stöd till kunder och medarbetare. Rikshem har en ambitiös digitaliseringsplan med flera spännande projekt som drivs inom bl.a Fastighets IoT och avancerat beslutsstöd (BI). Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du kommer in i ett team som idag består av ca 10 personer, anställda och konsulter och får här möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad på riktigt hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Din roll
Som Förvaltningsledare IT inom ekonomi & analys ansvarar du för förvaltning och utveckling av områdets digitala lösningar. Du arbetar både på operativ och taktisk nivå, vilket innebär att du har ansvar för att de digitala lösningarna fungerar i vardagen samtidigt som du tillsammans med ansvarig person på verksamhetssidan arbetar med att ständigt förbättra och vidareutveckla utifrån nytta för Rikshem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leveransansvar för att IT-komponenterna såsom ERP, BI, elektronisk fakturahantering m.fl är tillgängliga för verksamheten enligt överenskommen nivå
Samverkan och nära samarbete med olika representanter, specialister och chefer, inom verksamhetsstödjande avdelningar såsom Redovisning, Ekonomi, Inköp och Hållbarhet
Ansvar för planering, styrning och uppföljning av verksamhetsbehov och utvecklingsarbete för att säkerställa att det digitala stödet fungerar optimalt
Säkerställa fungerande ITIL processer genom att löpande etablera och utveckla processer, rutiner och dokumentation samt
Samverka och kravställa mot leverantörer och driftspartner
Avtalstecknande och kontinuerlig uppföljning och dialog med Rikshems externa systemleverantörer inom ditt område
Budgetansvar

För att du ska lyckas i rollen tror vi att …
I rollen som förvaltningsledare IT har du många olika kontaktytor såväl internt som externt vilket ställer höga krav på att samarbeta och skapa relation med andra. Du är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande samtidigt som du har lätt att sätta dig in i verksamhetens behov och se lösningar. Att du tar ansvar, är resultatorienterad och självgående med förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt ser vi som självklart.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet
Flerårig erfarenhet som förvaltningsledare, systemförvaltare eller liknande roll i en processorienterad organisation
Kunskap om modeller/metoder såsom pm3, ITIL och PPS
Ekonomisk grundförståelse

Ett plus är om du har:
Erfarenhet som projektledare
Certifiering i ITIL och pm3
Erfarenhet av BI och beslutsstöd
Kännedom om de system som används inom ditt område tex, UBW (Agresso), Rillion/Palette, Vitec Fastighet och Power BI
Erfarenhet inom fastighetsbranschen

Vi erbjuder dig
Ett härligt kontor centralt beläget i Stockholm
Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetsförkortningsdag, tjänstepension och cykelförmån
Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
Gemensamma fredagsfrukostar och teamstärkande aktiviteter

Om rekryteringsprocessen
Om du är intresserad av rollen som förvaltningsledare IT ska du ansöka så snart som möjligt då urval sker löpande och kan tillsättas före sista ansökningsdag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pia Boström på Experis, pia.bostrom@se.experis.com, 0703-14 68 66.
Välkommen med din ansökan! I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.
Om Rikshem
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 18 november 2023

Postadress

Vasagatan 52
STOCKHOLM, 11120

Liknande jobb


Ekonom till valnämndens kansli

Ekonom till valnämndens kansli

20 november 2024

Accounting  Specialist / SAP experienced ++

Accounting Specialist / SAP experienced ++

18 november 2024

Ekonom

Ekonom

18 november 2024

Ekonom till ekonomiavdelningen

18 november 2024