OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till ett samhälle där människor, djur och natur har det bra, både idag och i framtiden. Vi ser till samhällsintresset som en helhet, gör väl sammanvägda bedömningar och säkerställer att regeringens beslut genomförs i länet. Vårt fokus är länets 1,6 miljoner invånare och 49 kommuner. Länsstyrelsen i Västra Götalands län är värdlän för den nationella och länsstyrelsegemensamma IT-enheten som ska bidra till de 21 länsstyrelsernas utveckling genom att erbjuda ett hållbart och effektivt IT-stöd.
På Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Intressanta, utmanande och omväxlande arbetsuppgifter
• Arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta
• Yrkesstolhet
• Möjlighet att lära nytt och utvecklas
• Bra förmåner och villkor
• God arbetsmiljö och gott kamratskap
Länsstyrelsen i Västra Götalands län är värdlän för den nationella och länsstyrelsegemensamma IT-enheten. Enheten har cirka 130 medarbetare stationerade vid Sveriges samtliga länsstyrelser och verksamheten finns på 30 orter i landet. Länsstyrelsernas IT-enhet är en strategisk resurs som aktivt ska bidra till de 21 länsstyrelsernas utveckling genom att erbjuda ett hållbart och effektivt IT-stöd för 6000 användare.
Länsstyrelsernas IT-enhet söker en affärsmässig förvaltningsledare IT för att förstärka förvaltningen av länsstyrelsernas IT-stöd för ärende- och dokumenthantering, ekonomistyrning och verksamhetsstyrning. Tjänsten är placerad inom funktionen verksamhetsstöd och ingå i gruppen förvaltning.
Placeringsort Göteborg. Läs mer på www.lansstyrelsen.se
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillsammans med verksamhetens förvaltningsledare att leda, planera och följa upp förvaltningsarbetet. I tjänsten ingår att stödja verksamheten i krav- och testarbete, föreslå tekniska lösningar och arbeta för att erbjuda kostnadseffektiva systemlösningar samt att driva förändrings- och utvecklingsaktiveter. I detta ingår även att följa upp avtal med befintliga leverantörer samt att medverka i framtagande av avtal med nya leverantörer.
Du förväntas delta i förvaltnings- och leverantörsmöten, samt dokumentera och följa upp beslut. Anställningen är säkerhetsklassad och därmed krävs svenskt medborgarskap.
Arbetet kan innebära periodvisa resor mellan de olika verksamhetsorterna i Sverige.
KVALIFIKATIONER
• Högskoleutbildning inom förvaltningskunskap och/eller dokumenterade kunskaper förvärvade på annat sätt
• Erfarenhet av krav- och testarbete
• Goda kunskaper om integrationslösningar
Meriterande
• Kunskap om förvaltningsmodellen pm3
• Erfarenhet av projektledning
Personliga egenskaper
• Du ska vara lyhörd - med mycket god kommunikativ förmåga
• Du ska vara engagerad – ha förmåga att bygga och underhålla relationer på ett förtroendeingivande sätt
• Du ska vara pålitlig - noggrann, strukturerad och resultatinriktad
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
Sten Wolme
010-224 54 39
Mikael Johansson
Jan Carlsson
Pia Strandh
031-7619213
Redovisningschef Emelie Larsson
010-224 54 08
ST Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
SACO Sten Wolme
010-224 54 39
SEKO Mikael Johansson
Personalchef Jan Carlsson