Förvaltningsledare IT inom Ekonomi, Inköp, Planering & Uppföljning

Arbetsbeskrivning

Digitaliseringsgruppen uppdrag är att strategiskt och operativt säkerställa förvaltning och utveckling av effektivt, säkert och ändamålsenligt digitalt stöd till kunder och medarbetare. Rikshem har en ambitiös digitaliseringsplan och flera spännande projekt drivs inom bl.a Fastighets IoT och avancerat beslutsstöd. Vi är en trygg arbetsgivare med engagerade, ansvarstagande kollegor i en hjälpsam kultur. Du får fördelen att arbeta i en dynamisk miljö där beslutsvägarna är korta. Du kommer in i ett team där du får möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad på riktigt hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Din roll
Som Förvaltningsledare IT inom Ekonomi, Inköp, Planering & Uppföljning arbetar du på digitaliseringsavdelningen som idag är sju medarbetare. I rollen ansvar du för förvaltning och utveckling av digitala lösningar inom ditt digitaliseringsområde. Du arbetar både på operativ och taktisk nivå, vilket innebär att du har ansvar för att de digitala lösningarna fungerar i vardagen samtidigt som du tillsammans med digitaliseringsledare arbetar med att ständigt förbättra och utveckla utifrån nytta för Rikshem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leveransansvar för att IT-komponenterna (ERP, BI, EFH m.fl) inom digitaliseringsområdet är tillgängliga för verksamheten enligt överenskommen nivå
Säkerställande av fungerande ITIL processer genom att löpande etablera och utveckla processer, rutiner och dokumentation samt samverka och kravställa mot leverantörer, driftspartner och egna organisationen
Ansvar för planering, styrning och uppföljning av utvecklingsarbetet och verksamhetsbehov inom området tillsammans med digitaliseringsledare och specialister för att säkerställa att det digitala stödet fungerar optimalt
Avtalstecknande och kontinuerlig uppföljning och dialog med Rikshems externa systemleverantörer inom digitaliseringsområdet
Budgetansvar för ditt digitaliseringsområde
Samverkan och ett nära samarbete med olika representanter, specialister och chefer, inom verksamhetsstödjande avdelningar som Redovisning, Ekonomi, Inköp och Hållbarhet

För att du ska lyckas i rollen tror vi att …
Som förvaltningsledare IT har du många olika kontaktytor såväl internt som externt varför det är viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande samtidigt som du har lätt att sätta dig in i verksamhetens behov och se lösningar. Du trivs med att ta mycket ansvar, är en resultatorienterad och självgående person som har förmåga att planera och strukturera din vardag på ett effektivt sätt.
När det kommer till erfarenhet och kunskaper letar vi efter dig som har:
Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område alternativt har förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet
Flerårig erfarenhet som förvaltningsledare, systemförvaltare eller liknande roll i en medel->stor processorienterad organisation
Kunskap om modeller/metoder såsom pm3, ITIL och PPS
Ekonomisk grundförståelse

Ett plus är om du har:
Erfarenhet som projektledare
Certifiering i ITIL och pm3
Erfarenhet av BI och beslutsstöd
Kännedom om de system som används inom verksamhetsområdet, UBW (Agresso), Rillion/Palette, Vitec Fastighet och Power BI
Erfarenhet inom fastighetsbranschen

Vi erbjuder dig
Ett härligt kontor centralt beläget i Stockholm
Trygga och fina förmåner som friskvårdsbidrag, arbetsförkortningsdag, tjänstepension och cykelförmån
Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll
Gemensamma fredagsfrukostar och teamstärkande aktiviteter
Introduktionsdag i Stockholm som nyanställd på Rikshem

Om rekryteringsprocessen
Om du är intresserad av rollen som förvaltningsledare IT ska du ansöka så snart som möjligt via vår webb på rikshem.se/ledigajobb. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag.
I vår rekrytering använder vi oss av intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.
Har du frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryterande chef Marcus Nilsson, via mejl marcus.nilsson@rikshem.se. Har du frågor om Rikshem som arbetsgivare och rekryteringsprocessen, kontakta gärna HR Business Partner Elin Eriksson via mejl elin.eriksson@rikshem.se
Om Rikshem
Rikshem är ett privat fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Vi är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som äger och förvaltar samhällsfastigheter och cirka 30 000 lägenheter.
Vi kommer trivas ihop om du delar våra värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar vi utifrån ”ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Vi som jobbar här har olika kompetenser och erfarenheter, och vi arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för våra kunder. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.

Kontaktpersoner på detta företaget

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem 2380
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2023
  • Ansök senast: 22 september 2023

Besöksadress

Storgatan Östersund
None

Postadress

83100
2380, 83100

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024