OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenters IT-avdelning ansvarar för att förvalta och utveckla myndighetens IT-miljö samt leverera IT-tjänster till verksamheten. Statens servicecenter nyttjar i hög grad externa leverantörer och en viktig del i uppdraget där Processledaren står för den operativa samordningen och driver förbättringsarbetet inom aktuella processer på uppdrag av processägaren. I dina uppgifter ingår att säkerställa att införda processer är aktuella, dokumenterade och kommunicerade till berörda inom organisationen samt att i samverkan med linjechefer säkerställa att processen bemannas med rätt resurser.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen som systemvetare, ingenjör eller motsvarande utbildning
• Erfarenhet av förvaltningsstyrning och grundläggande projektstyrning inom IT
• Erfarenhet av att utveckla arbetssätt
• Erfarenhet av att leda, motivera, skapa engagemang och delaktighet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Prestigelös, delar med dig av kunskaper och erfarenheter
• Självgående och tar stort ansvar
• Vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring
• Att uppfylla mål med stor drivkraft att åstadkomma resultat i samverkan med olika intressenter
Dessutom är det meriterande om du har:
• Certifiering inom ITIL
Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.
Anställningen är placerad i Östersund och är tillsvidareanställning på heltid, tillträde snarast efter
överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Du är välkommen in med din ansökan med personligt brev och CV senast den 3 maj 2020. Intervjuer kommer att hållas i vecka 20.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.