OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget som förvaltningsledare innebär att ansvara för att den löpande förvaltningen av telekomobjektets ingående system sköts enligt uppsatta planer och överenskommelser med verksamheten.
Enhetens ansvarsområde är brett och uppdraget som förvaltningsledare är omväxlande och det finns goda möjligheter att driva och genomföra förändringar och förbättringar tekniskt såväl som vad det gäller arbetsmetoder och processer.
Arbetsuppgifter:
- Leda förvaltningen genom att styra, planera och följa upp arbetet inom förvaltningsobjektet Telekom
- Utarbeta och verkställa förvaltningsplan
- Samordna interna och externa leverantörer
- Upprätta och underhålla avtal med leverantörer
- Ekonomisk planering och uppföljning
- Kontinuerligt status- och avvikelserapportera till berörda parter
- Koordinera och administrera pågående aktiviteter inom förvaltningen
- Uppdragsleda mindre projekt och aktiviteter
- Ansvara för objektets budget i nära samarbete med enhetschefen
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleutbildning med inriktning mot systemvetenskap, eller motsvarande yrkeserfarenhet.
- Certifiering/Utbildning inom ITIL
- Certifiering/Utbildning inom PM3
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT-systemförvaltning och IT-systemdrift i stora och/eller medelstora organisationer
- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av IT-förvaltning av infrastrukturobjekt (s.k. IKT-objekt eller förutsättningsteknik) inom PM3
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att hantera avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer
- Arbetat minst 3 år med att arbetsleda team, exempelvis som förvaltningsledare eller teamledare
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av teknisk projektledning
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av systemförvaltning av telekommunikationssystem såsom SDH, WDM och/eller telefoni
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att i offentlig eller statlig verksamhet hantera avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av tekniskt arbete i samband med SUA-klassade upphandlingar
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström