OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 14 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Kunden bedriver IT-förvaltning enligt styrningsmodellen pm3 med ett tiotal förvaltningsobjekt.
Kunden söker nu en förvaltningsledare för sitt IKT-objekt Telekom, objektet ansvarar för Kundens fiber- och telekommunikationsnät samt ett antal olika telefonisystem.
Telekomobjektet är ett spännande objekt med fokus på teknisk utveckling, säkerhet och höga krav på tillgänglighet.
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget som förvaltningsledare innebär att ansvara för att den löpande förvaltningen av telekomobjektets ingående system sköts enligt uppsatta planer och överenskommelser med verksamheten. Enhetens ansvarsområde är brett och uppdraget som förvaltningsledare är omväxlande och det finns goda möjligheter att driva och genomföra förändringar och förbättringar tekniskt såväl som vad det gäller arbetsmetoder och processer.
Arbetet sker i nära samarbete med enhetens tekniker och enhetschef.
Arbetsuppgifter
- Leda förvaltningen genom att styra, planera och följa upp arbetet inom förvaltningsobjektet Telekom
- Utarbeta och verkställa förvaltningsplan
- Samordna interna och externa leverantörer
- Upprätta och underhålla avtal med leverantörer
- Ekonomisk planering och uppföljning
- Kontinuerligt status- och avvikelserapportera till berörda parter
- Koordinera och administrera pågående aktiviteter inom förvaltningen
- Uppdragsleda mindre projekt och aktiviteter
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleutbildning med inriktning mot systemvetenskap, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Certifiering/Utbildning inom ITIL
- Certifiering/Utbildning inom PM3
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT-systemförvaltning och IT-systemdrift i stora och medelstora organisationer
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av IT-förvaltning av infrastrukturobjekt (s.k. IKT-objekt eller förutsättningsteknik) inom PM3
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att i offentlig eller statlig verksamhet hantera avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer
- Arbetat minst 3 år med att arbetsleda team, exempelvis som förvaltningsledare eller teamledare
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av SUA-klassade upphandlingar
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av teknisk projektledning
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av systemförvaltning av telekommunikationssystem såsom SDH, WDM och/eller telefoni
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Lösningsorienterad och handlingskraftig
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström