OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en resurs med erfarenhet av överlämning och förvaltning. Konsulten skall samordna och ansvara för överlämning av det landbaserade IT system/komponenter som levereras av projektet.
Överlämningen syftar att säkerställa att mottagande förvaltningsobjekt kan förvalta IT lösningen samt att säkerställa/ta fram en supportprocess med drift och servicedeskrutiner för att kunna följa upp incidenter och problem.
Tillsammans med projektledaren eller självständigt representera projektet i ett flertal forum rörande överlämning.
- Att säkerställa överlämning till ett flertal utpekade mottagare för förvaltning.
- Att hantera mottagningskvittenser för projekten.
- Att hålla sig uppdaterad på projektets leveranser och tidplaner.
- Rapportera status och progress till projektledning för IT projektet, hålla överlämningsplan uppdaterad samt förankra och hålla leverabellistor uppdaterade.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års arbete i ledarroll projektledare eller förvaltningsledare.
- Minst 5 års arbete som förvaltare i en IT förvaltningsorganisation.
- Minst 3 års erfarenhet av arbete med PM3
- Egen erfarenhet i minst 3 uppdrag av överlämning till IT förvaltning i en PM3 organisation, antingen som överlämnare eller mottagare.
- Erfarenhet från minst 3 projekt där kommunikation (tal och skrift) skett på engelska.
- Erfarenhet från minst 3 uppdrag av att granska, dokumentera processer och rutiner på svenska.
- Skall ha arbetat minst 3 år i roller som krävt samverkan med interna och externa parter.
- Erfarenhet från minst 5 tidigare projekt/uppdrag av komplexa systemlösningar dvs med olika applikationer/integrationer/intressenter inblandade.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström