OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
Göteborg Energi
Den koncernövergripande IT funktionen på Göteborg Energi är samlad under verksamhetsområdet Utveckling och Digitalisering som ansvarar för utvecklingsförmåga och digitalisering inom koncernen. Vi har som uppdrag att utveckla och förvalta infrastruktur, IT-tjänster och säkerställa en kvalitativ intern service avseende IT-stöd till koncernen, så att övrig verksamhet kan vidareutvecklas och fokusera på sin kärnverksamhet. En viktig del av uppdraget är att samverka med verksamhetens parter för att säkerställa att varje medarbetare och kund har de IT-stöd de behöver för att effektivt utföra sina uppgifter.
Avdelning IT-system och Plattformstjänster är uppdelad i fyra enheter. Nu söker enheten Infrastruktur och Plattformar som ansvarar för infrastrukturdriften en Förvaltningsledare IT för tjänsteområdet Telefoni.
Enheten ansvarar för infrastruktur och drift inom fem tjänsteområden (Telefoni, Datacenter, Integration, IT-Arbetsplats och Servicedesk) där du kommer att ingå i ett team bestående av 12 andra personer i rollerna förvaltningsledare och systemspecialister.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden:
Inom Telefonifunktionen så finns 3 huvudfunktioner som man ansvarar för. Contact Center system, Växelsystem och mobilhantering (abonnemang och mobiler).
Som förvaltningsledare IT inom tjänsteområde Telefoni ansvarar du för att utveckla våra tjänster och driva arbetet att verkställa förvaltning enligt överenskomna mål och planer. Du har god kunskap avseende teknik och telefoniplattformar. Du har stor erfarenhet att arbeta med Contact Center plattformar och vana att utveckla IVR-flöden. Med denna kunskap överbryggar man glappet mellan verksamhet och IT för att tillsammans utveckla tjänsterna. Det är viktigt att vi förstår vår verksamhet och deras behov ex. vad som är viktigt för att en kundtjänst skall kunna upplevas positivt.
Vidare ansvarar du för:
Uppföljning och rapportering av Telefonifunktionens IT-kostnader och avtal samt bereder beslutsunderlag till förvaltningsobjektets styrgrupp.
Efterlevnad av kontrakt/avtal med leverantörer inom objektet.
Att säkerställa användbarheten/tillgängligheten enligt SLA med leverantörer.
Fånga verksamhetens behov och erbjuda bästa lösningen.
Du agerar beställare mot leverantörer och internt är du leverantör av tjänster.
Tjänsten innebär inget personalansvar, men till viss del arbetsfördelning då man kommer arbeta i en mindre grupp som tillsammans säkerställer vår förvaltning och våra leveranser.
Vem är du?
För att passa i den här rollen behöver du kunna arbeta drivande, ansvarsfullt och strukturerat. Som person är du lyhörd och har en god förmåga att bemöta kunder och samarbeta med olika intressenter, både internt och externt. Du har god vana att hantera interna kundkontakter och du har förståelse för verksamhetens behov, helhetssyn, planering, uppföljning, ekonomi och avtalshantering. Vi söker efter dig som är positiv, drivande, ansvarsfull, strukturerad och systematisk, har ett analytiskt förhållningssätt med förmåga till självständig problemlösning för att säkra en stabil och bra användarmiljö. Vidare är du engagerad, teamorienterad och bidrar till effektivisering och förbättring. Du kan genomföra förändringar med god kvalité och trivs att tillsammans med andra utveckla och hitta lösningar samt att åstadkomma resultat.
Du har:
Högskoleexamen inom IT/systemvetenskap eller eftergymnasial utbildning inom IT och minst 3 års erfarenhet som bedöms som likvärdig av arbetsgivaren
Ett par års erfarenhet av förvaltningsledning alternativt projektledning inom Telefoniområdet med kompetens om underliggande infrastruktur motsvarande kompetensområdena; Contact Center system ex. Trio, Mitel eller motsvarande, Hur man arbetar inom en kundtjänst samt Teknisk förståelse av underliggande infrastruktur, Nätverk, Mobilhantering MDM (Intune) integration CC till system.
Mycket god svenska och engelska, i både tal och skrift
Det är meriterande om du har dokumenterat god kompetens inom Trio Enterprice plattform, ITIL och PM3 utbildning.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst och är placerad på Göteborg Energis huvudkontor centralt beläget i Göteborg.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Som anställd hos oss på Göteborg Energi kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss .
Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jens Nordberg, Avdelningschef
031-3464166, 0706-983886
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande
031-626408
Vision Svante Karlsson
031-626046, 0707-626046
Dennis Ossman, enhetschef
031 - 62 67 80, 0761-06 26 63
Pia Hellström
031-626766, 070-7626766
Vision Ulf Berndtsson, vice ordförande
031-626100, 0725-003860